Létezik itthon náluk nagyobb papír-írószeres cég, de évente közel ötmilliárdos forgalmukkal a klasszikus kiskereskedelmi bolthálózatok között ők a piacvezetők. Bukor Ferenc régi vágású kereskedő, a következő generáció már hőtérképekkel innoválná a Pirex üzleteit.
Budapesten, a Károly körút és a Király utca sarkán, ahol ma egy bankfiók működik, állt egy ruhabolt. Az 1985-ben nyílt BF Divatáru Kereskedés családi vállalkozás volt: a feleség GMK-ja gyártotta a ruhákat, bőrruhákat, cipőket, férje pedig azt csinálta, amit egy vérbeli kereskedő csinál, eladta. Kereste a lehetőségeket és meg is találta,
ő hozta be elsőként az országba a legendás német Mustang-farmereket.
Jól ment az üzlet, és ezen a rendszerváltás sem változtatott, még új boltot is nyitottak a Margit körúton. Aztán jött egy lehetőség, amit tényleg kitalálni sem lehetne, ha nem a 90-es Magyarországán járnánk.
Az történt, hogy a GMK könyvelését ekkoriban egy nyomdaipari vállalat igazgatónője végezte másodállásban, aki megkereste őket, hogy privatizálják együtt a vállalatot. Az ötlet megtetszett nekik, és ugyan az igazgatónő meggondolta magát, de ők – ha már a cég létrejött – belevágtak.
A Pirex Papír Kft.-t 1991-ben jegyzeték be, és az alapítók lépésről lépésre haladtak. Ferenc elkezdett németül tanulni, szakipari vásárokra jártak a feleségével, igyekeztek beletanulni a szakmába. Új boltot is nyitottak a fővárosban, a Paulay Ede utcában, majd idővel a ruhabutikokat is átalakították.
Egy ideig párhuzamosan foglalkoztak a divattal és a papír-írószerrel. Előbbi jövedelmezőbb volt, de valamiért mégis úgy érezték, a papír-írószereké a jövő.
Jól gondolták, a cég napjainkra egy közel 5 milliárd forint árbevételű, Magyarországon és Szlovákiában is aktív, de családi kézben megmaradt vállalkozás.
A Pirex történetét a magazin augusztusi számában írtuk meg. Lapozz bele itt, és keresd az újságárusoknál!