Fotó: Borítókép: az Erzsébet körúti Emag üzlet // Fotó: Emag
Üzlet

Cseh és magyar kihívója is akad az Emagnak

Forbes
2022. május 05. 3 perc olvasás

A magyar piacon működő tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma tavaly meghaladta a bruttó 520 milliárd forintot. A 2021-es online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb e-kereskedője ezúttal is az Emag-Extreme Digital lett. A piacvezető vállalat súlyát jelzi, hogy saját piactere, az Emag Marketplace önmagában is a negyedik legnagyobb forgalmú szereplő lenne a listán, ha különálló vállalkozásként rangsorolnánk.

A GKID (korábbi nevén GKI Digital), Forbes.hu-nak is eljuttatott közleménye szerint 2022-ben immár hetedik alkalommal publikálta a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Az összesített

mezőny élén több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal ezúttal is az Emag-Extreme Digital végzett.

Az élelmiszerek, háztartási cikkek (gyűjtőnéven FMCG termékek) online piacának a legnagyobb szereplője a Tesco. Idén először külön rangsor készült a 100%-ban magyar tulajdonú e-kereskedelmi cégekről: ennek első helyére az Euronics került. 

A top 15 kereskedő – forgalmat tekintve – a teljes online kiskereskedelmi piac 43%-át képviseli (ez két százalékpontos emelkedés a tavalyi mezőny piaci súlyához képest). A magyar online kiskereskedelmi piac – leginkább a covid-pandémia hatására történt – koncentrálódását jelzi, hogy a top10 kereskedő forgalmi súlya is tovább erősödött: 36-ról 39%-ra.

A dobogó második fokára – története során először, egy helyet javítva – a cseh Alza került, harmadik pedig a Media Markt lett, a Tescot és a Magyar Telekomot megelőzve. A GKID kiemeli, hogy a 15-ös mezőny legnagyobb fejlődése a Kifli.hu-hoz köthető:

a cseh online élelmiszeráruház a tavalyi listán még a 12. helyen szerepelt, de a sikeres piaci terjeszkedésének köszönhetően a mostani – 2021-es adatokon alapuló – rangsorban már a hatodik helyre ugrott,

ezzel az online FMCG kereskedők mezőnyében közelebb került a 4. Tesco-hoz, aki 2021-ben még megtartotta a kategórián belüli első helyét. A TOP15 újonca idén a 14. helyen debütáló pepita.hu (róluk épp a frissen megjelent májusi Forbes-ban írtunk) , amely hibrid (saját és piacteres) értékesítési modelljével

néhány éven belül akár az Emag Marketplace kihívója is lehet.

Az online élelmiszer és drogéria kereskedők mezőnyének legnagyobb forgalmú szereplője ismét a Tesco lett, második helyre – szintén másodszorra – a Kifli.hu került, míg a harmadik pozíció 2021-ben is az Auchan online áruházáé lett.

Több ebből
Pörög az e-kereskedelem: a házhozszállítás után ez lesz a következő szintlépés
A Lidl megelőzte a Tescót
Beköltözik az egyik legnagyobb budapesti plázába a legnagyobb magyar online kereskedő