Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

–

Kihátrált az olimpia főszponzora, minden reklámot visszavont a Toyota

A világ legnagyobb autógyártója, a japán székhelyű Toyota hétfőn közölte, hogy nem sugározza a tokiói olimpiához kapcsolódó tévéreklámjait. A július 23-én tartott nyitóünnepségen Akio Toyoda, a Toyota vezérigazgatója sem vesz részt.

Július 23-án kezdődik a tavalyról a koronavírus-járvány miatt elhalasztott tokiói olimpia. A japán közvélemény már huzamosabb ideje nem lelkesedik a játékok megrendezéséért, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) és a japán kormány azonban hajthatatlannak bizonyult, és ragaszkodott hozzá, hogy idén már mindenképp legyenek játékok.

A Toyota az olimpia egyik legfőbb szponzora volt

A multinacionális vállalat döntése mögött az állhat, hogy igyekeznek javítani a márka megítélésén, ami alaposan csorbult az olimpia megítélése miatt. A japán közvélemény többsége kimondottan ellenzi a világverseny megtartását, félnek a koronavírus további terjedésétől. Egy japán újság, az Asahi hétfőn publikált szavazásában a válaszadók 55 százaléka ellenezte az olimpia megtartását, míg

közel 70 százalékuk nem bízik a szervezők járványkezelő képességében. 

Az ország lakosságának egyébként eddig csupán alig több mint húsz százalékát oltották be koronavírus-elleni vakcinával. Ugyan a világverseny csak ezen a hétvégén indul, már most több pozitív sportoló van az olimpiai faluban, annak ellenére, hogy szigorú karanténszabályok és ellenőrzések vannak életben.

Csökkentett nézőszám, alacsony átoltottság és óvszerosztás: így készül Japán az olimpiára

Máshogy segítenének

A Toyota egyike volt annak a tizenöt gigavállalatnak, akik részt vettek az Olympic Partners nevű programban. Ez az olimpiai szponzoráció legmagasabb foka, ami kizárólagos marketing jogokat biztosít a nyári, a téli és az ifjúsági olimpiákra. A programhoz 2015-ben csatlakozott a Toyota – írja a CNN.

Jun Nagata, a Toyota operatív igazgatója nyilatkozatában kifejtette, hogy aggodalommal tölti el, hogy a média hatására néhány ember a sportolókon vezeti le frusztrációját. Hozzátette, a sportolókat azért más módon igyekeznek támogatni, azon dolgoznak, hogy meghatározzák, mit tudnak kezdeni a kialakult helyzettel.

Olimpia nézők nélkül – szponzoroknak fáj, Japánnak nem annyira

Fotó: Kyle Dias // Unsplash

Oszd meg!