Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Netflix: nagy hanyatlás a sikerszéria után

Az amerikai streamingszolgáltató hat hónapig sikerszériában volt, a járványhelyzet alatt rekordmértékben sikerült növekednie. Az új előfizetők száma azonban megtorpant a nagy bezárkózás után, sőt, a harmadik negyedévben az elmúlt négy év leggyengébb eredményét produkálták – jelentette be a cég.

A Netflix előfizetői bázisa 2,2 millióval bővült 2020 júliusa és szeptembere között. Ez első hallásra nem rossz szám, valójában a legalacsonyabb 2016. óta. Ezzel a vállalat előfizetőinek száma 195 millióra nőtt világszerte – írja az amerikai Forbes.

Advertisement

Összehasonlításul, a szolgáltató 15,7 millióval bővítette a feliratkozók számát 2020. első három hónapjában, és 10,1 millió előfizetést gyűjtöttek be április és június között. Nem meglepő talán, hogy

a karantén a vállalat történetének legkiemelkedőbb növekedési számait hozta el.

Az év első felében, miután a filmszínházak a járványügyi korlátozások miatt bezárni kényszerültek, a Netflix erős bővülést tapasztalt. Emberek milliói keresték az otthoni szórakozás új lehetőségeit, akár az otthoni kábelszolgáltatások kárára is. Az új előfizetők üteme olyan gyorsan nőtt, hogy a cégnek átmenetileg csökkentenie kellett a streamingszolgáltatás minőségét Európában.

A Netflix a korlátozások enyhülésével ugyan számított a növekedés lassulására, de a keddi adatok mind a társaság által várt 2,5 millió új előfizető, mind az elemzők által előrejelzett 3,9 millió új előfizető alatt maradtak.

A társaság 6 millió új előfizetőre számít az év utolsó három hónapjában.

A Netflix szerint ugyan a járványhelyzet számos bizonytalansági tényezőt tartogat, de számításaik szerint 2021-ben a vállalat növekedési üteme visszaáll a korábbi pályára – áll a vállalat részvényeseknek írt levelében.

Az Egyesült Államokon kívül gyorsabban növekednek

Az elmúlt negyedéve új előfizetőinek 46 százaléka az ázsiai-csendes-óceáni térségben, elsősorban Japánban és Dél-Koreában él – közölte a társaság. A társaság az elmúlt években igyekezett az Egyesült Államokon kívül is terjeszkedni, a nemzetközi közönség számára vonzó műsorokkal ellensúlyozva a hazai piac növekedésének lassulását.

Annak ellenére, hogy a legtöbb film- és tévéstúdió tavasszal leállította a gyártást, a Netflix szerint nem fenyegeti az a veszély, hogy kifogynának az új tartalomból. A forgatás a legtöbb 2021-es bemutatásra szánt műsor esetében újraindult.

 

Jó ízlés! Milyen szörnyűséges dolog. Az ízlés a kreativitás gyilkosa.

Pablo Picasso