Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

fotó: Orbital Strangers

Netes vásárlás: az ingyenes kiszállítási opcióknak valószínűleg lőttek

Jön az igazi próbatétel a csomagszállításban, karácsonykor minden a feje tetejére áll.

Az utóbbi hetekben több helyen írtak arról, hogy az idei karácsonyi időszak már a webshopok csomagjairól szól – de egyáltalán nem biztos, hogy időben meg is érkeznek azok, mert akkora a forgalom, hogy alig győzik a kézbesítést(a Posta például csomaglimitet vezetett be). Magyarországon a Magyar Posta mellett a szintén magyar Foxpost végez csomagautomatákba történő kiszállítást. Írtunk róluk többször, megnéztük, hogy ők hogy bírják a tempót.

Aki idén csomagot akar küldeni, vagy webshopból akar vásárolni, az készüljön az áremelésre – nagyjából ez a hatása annak a jelenségnek, ami már egy ideje a csomagküldő piacot is érinti. Bengyel Ádám, cég  CEO-ja szerint az internetes boltok esetében az ingyenes kiszállítási opcióknak valószínűleg lőttek, vagy legalábbis meg fogják emelni a kosár tartalmának összegét ahhoz, hogy továbbra is elérhető legyen ez a szolgáltatás. “Az Edigital már a mostani fekete pénteken 490 ft-ot kért a kiszállításért, ami persze még mindig egy általuk dotált ár.”
Bengyel szerint az idei karácsony a trendforduló pillanat, ugyanis a csomagszám emelkedésével nem tudtak a magyar (CEP) kiscsomag-fuvarozó vállalatok lépést tartani. “Ennek két oka van: egy, az alacsony piaci árak, kettő, a munkaerő-elvándorlás, ami magával hozta az emelkedő bérköltségeket. Sok helyen elmaradtak az IT-és egyéb fejlesztések is.”
bengyela
Forbes, 2015. október / “Kettőre!”
Két éve, a Foxposttal nagyjából egyidőben rajtolt Széles Gábor cége, a Webox. Lényegében mindkét cég ugyanazt a szolgáltatást nyújtotta, csak más üzleti modellel. Tavaly a Foxpost megvette a Weboxot (mi is írtunk róla), mindenki bizakodó volt, de aztán jött egy nem várt fordulat. A Webox ugyanis nem saját csomagautomatákat használt, hanem egy lengyel cégtől bérelte, ám az anyacég geostratégiája megváltozott, és leszerelték az automatákat – ezeket a cég 2018 folyamán saját eszközökkel pótolja majd. Azt, hogy mekkorát ugrott a hazai webshopos forgalom, jól mutatja, hogy dacára a Webox-szekrények leszerelésének, a Foxpost elérte a havi nyolcvanezres csomagszámot.
A karácsonyi időszakra nyár óta gyúrnak, bővítették az automaták kapacitását (átlagosan 60 rekesszel indultak, most már 80-nál tartanak), naponta többször is töltik őket, felhízlalták a járműflottát és a személyi állományt is, de még így is lehet, hogy sok lesz: “ha látjuk, hogy túl sok csomag halmozódik fel egy – egy helyszínre, kimegyünk, akár én is, személyesen átadni a csomagokat.” – teszi hozzá Bengyel Ádám.
 

A matematikában az ember a dolgokat nem megérti, hanem megszokja.