Jó így ünnepelni

2040 oldal Forbes kedd reggel. Az íróasztalomra mindig 10 példányt tesz egy kollégám, amikor megérkeznek a magazinok a nyomdából. Most egy kicsit magasabb a stósz: egyenként 204 oldalas a novemberi […]

Bővebben

Fotó: Shell Sitton // Unsplash

Négy új megállóval bővülhet a budapesti 3-as metró vonala – 3 milliárdért tervezik meg

Négy új megállót kap az észak-déli metróvonal a fővárosban a tervek szerint – az új végállomás intermodális lesz, bekapcsolják a Budapest-Vác vasúti vonalba. 

Két felszíni és két felszín alatti új állomást kap az északi irányban megnyúló metró – írja az építőipari szakportál, a Magyar Építők. A beruházó Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. kihirdette a budapesti M3-as metró meghosszabbítására kiírt tervezői közbeszerzés végeredményét.

A nyertes a budapesti FŐMTERV Zrt. és a kecskeméti VIKÖTI Kft. lett. A feladatuk az előkészítés, valamint az engedélyes és a kiviteli terv készítése. A beszerzés végleges összértéke nettó 3 milliárd forint. Ez még nem a konkrét beruházás tehát, hanem annak előkészítése.

A beruházás során a jelenleg Kispest és Újpest között húzódó, teljes felújítás alatt levő metróvonalat északi irányba egészen Káposztásmegyerig nyújtják meg. Ennek során:

  • 4,9 kilométernyi kétvágányú metrópálya épül;
  • négy új közbenső állomás jön létre, két felszíni és két felszín alatti;
  • kiépül egy karbantartó, takarító járműtelep.

A projektben a váci vasútvonalon fekvő Rákospalota-Újpest vasútállomásnál is kiépül egy metrómegálló. Ehhez kapcsolódva a közbeszerzés egy P+R parkoló létrehozását és villamos pálya korrekcióját irányozza elő.

A 3-as metró új végállomása a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lesz, a Jégpalota szomszédságában. Itt egy intermodális csomópont épül ki, mely összekapcsolja a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút, a helyi buszok állomásait.

Ehhez többek közt

  • elbontják a villamos pályáját és végállomását;
  • kiépítik a metró végállomását;
  • egy új autóbusz végállomást;
  • egy új vasúti megállóhelyet (miután jelenleg Rákospalota-Újpest és Dunakeszi között nincs megállója a vonatnak);
  • valamint P+R, B+R parkolókat építenek.

A beruházás magában foglalja a Megyeri út külön szintű átvezetését a Budapest-Vác vasútvonal alatt. Ez a közút járdával, kerékpáros átvezetéssel vezeti át a forgalmat a vasút túloldalára, ahol a Dunakeszi út található.

Korábbról ajánljuk a témában:

Autó nélkül, kerekesszékkel talán el sem indulnék Budapesten

Közösségi tervezésre van szükség – 12 erős mondat Budapest erős embereitől

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő