Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Nagyobb hatótávú autókkal bővít a magyar startup itthon és Prágában is

A budapesti flottát 18, a prágait 12 Skodával bővíti a Greengo. A Skoda Citigo hatótávja több mint 260 kilométer, ami utcai forgalomban több, mint elegendő.

Elektromos Skodákkal bővíti hazai és prágai kínálatát a magyar Greengo autómegosztó startup. A 18 darab Skoda Citigo e iV áll szolgálatba, először csak három darab, utána fokozatosan bővül a járműpark. Eddig a cég kizárólag a Volkswagen e-UP járművét használta. A prágai flottájuk 12 új Skodával bővül.

Skoda Citigo e iV. Iszonyú könnyű és nagyon sokáig megy. Forrás: Skoda Citigo // Facebook

A Skoda Citigo e iV tavaly jött ki a forgalomba, ez a Skoda első teljesen elektromos autója.

Alapjait az újgenerációs Volkswagen e-Up adja, (aminek korábbi évjáratát a Greengo eddig is használta), olyannyira, hogy több szakportál szerint műszakilag teljesen megegyezik vele.

Az autó elég kompakt, 61 kW-os (82 lóerős) elektromotor hajtja, 210 Nm nyomaték mellett. A Skoda emellett irtó könnyű, alig haladja meg az 1,1 tonnát.

S ami még fontosabb: az akkumulátor kapacitása 36,8 kWh (felhasználható: 33 kWh), ami városban közlekedve 265 kilométeres menettávot biztosít.

Ez az utcai forgalomban bőven elegendő, a Greengo mostani VW e-UP autói nagyjából 150 kilométeres hatótávval bírnak.

Bubi. Autóval.

A Greengóról 2016-ben, az induláskor írtunk portrét, sőt, teszteltük is az autójukat. Michaletzky Bálint tulajdonos-ügyvezető akkor úgy mesélt: „Az elején elég hosszasan kellett magyaráznom az ismerősöknek, hogy mi lesz ez, aztán a végén sikerült két szóra redukálnom: Bubi. Autóval.”

Michaletzky Bálint: a végén sikerült két szóra redukálnom: Bubi. Autóval. Fotó : Orbital Strangers

Magyarországon a közösségi autózás kultúrája még mindig kezdetleges, jó pár évvel vagyunk lemaradva a nyugat-európai mentalitástól. A saját autó még mindig egyfajta státusszimbólum, nehéz az átállás, az induláskor nem volt egyértelmű, mekkora piaci igény lesz a Greengóra. Michaletzky Bálint tisztában volt a viszonyokkal. “Sokat jártunk Nyugat-Európába tesztelni és tanulni a különböző rendszereket, azért azt fontos látni, hogy a legtöbb nagyvárosban ezek működő rendszerek, igaz, hogy többségében benzines autóval valósultak meg”.

A szolgáltatás végülis bejött, a GreenGo Car Europe Kft. nettó árbevétele a járványig dinamikusan nőtt, 2019-re elérte a 426 millió forintot, a megtérülés azonban még távol, a vállalkozásnak az indulás óta nem volt nyereséges éve.

Épp a járvány előtt, tavaly februárban tört be a cég a prágai piacra. Akkor ez nagy falatnak tűnt, mert egy kifejezetten elektromos kisautók megosztására szakosodott vállalkozás mellett számos egyéb carsharing vállalkozás működik már Prágában. A prágai flotta most 12 Skodával bővült.

Borítókép: Michaletzky Bálint (Fotó:The Orbital Strangers)

Oszd meg!

Arra fókuszálunk, hogy mi az emberek természetes erőssége, és a vezetőségi időnket arra szánjuk, hogy megpróbálunk lehetőséget találni nekik, hogy minden nap használhassák ezeket az erősségeiket.

Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója