Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Új autóelőfizetési szolgáltatást hoztak Budapestre a Bolt és az Uber korábbi magyar vezetői

Swapp néven havidíjas autóelőfizetős szolgáltatás indult Budapesten, a működtető startup Bécs után hozott flottát a magyar fővárosba.

A Swapp alapítói a nemzetközi porondon is tapasztalt startup vezetők, akik korábban az Ubernél, a Boltnál, a Deezernél és a Careemnál tanulták a mesterséget. A Swapp az autóvásárlás és a lízing helyett szeretne versenyképes árú, de annál sokkal rugalmasabb alternatívát kínálni. Bár a „Netflix-generáció” a célközönség fontos része, de nem csak nekik szolgáltatnak – közölték a Forbes.hu-val. 

A Swapp nevet viseli az az új, magyar startup, amellyel havi előfizetéses rendszerben használhatunk és váltogathatunk személygépkocsikat futamidő vagy hűségidő nélkül.

A szolgáltatás tesztüzeme közel 100 – köztük környezetkímélő, prémium, kompakt és családi – személygépkocsiból álló flottával indul és egyelőre Budapesten érhető el,

de mind a kínálatot, mind a partner hálózatot folyamatosan bővítik. A jelenlegi flottapartner hálózatnak lízingcégek, autóbérléssel foglalkozó cégek, autókereskedések, valamint erre a célra autókat üzemeltető magánbefektetők a tagjai.

Az alapítók célja, hogy rövid időn belül többszörösére növeljék az elérhető autók számát és a fővároson túl is terjeszkedjenek. 

A Swapp csapata: Moldován Tibor, Poprócsi Zsolt, Fekete Zoltán, Wossala Kristóf (balról jobbra). 

A Swapp online felületén gyors regisztrációt követően a felhasználó kiválasztja a számára megfelelő autót, a rendszer levonja az első havi előfizetési díjat és zárolja a kaució összegét a felhasználó bankkártyájáról. Ezután a Swapp munkatársai házhoz szállítják a kiválasztott gépkocsit Budapest területén ingyenesen. Egy autó tetszőleges ideig, de minimum egy hónapig használható. Ha az előfizető váltana vagy lezárná az előfizetést, akkor azt 14 nappal előre kell jeleznie a Swapp felé. Az átvételben és az autó elszállításában a Swapp szintén segít.  

A Swapp platformon elérhető minden autó casco biztosítással és asszisztencia szolgáltatással rendelkezik, így az előfizetőt nem érhetik meglepetések. A felhasználó a casco önrész, vagyis 10 százalék erejéig viseli a felelősséget káresemény esetén. Ha az autó szervizelésre szorul, akkor is a Swapp ügyfélszolgálata intézi a teendőket a flottapartnerek bevonásával. A havidíj az autó használati díján túl tartalmazza a szervizelés, a biztosítás, az asszisztencia és a budapesti házhozszállítás költségét, illetve egy meghatározott futáskilométert. Ha egy felhasználó többet autózik egy hónapban, mint a havidíjban meghatározott távolság, akkor extra kilométereket vásárolhat. A flottapartnerek az előfizetési díjról a magyar adószabályoknak megfelelő számlát állítanak ki a Swapp rendszerén keresztül. 

A Swappot magyar származású, de eddig elsősorban külföldön dolgozó startupperek indították közösen: 

  • Poprócsi Zsolt, ügyvezető igazgató, a Bolt korábbi magyarországi vezetője; 
  • Wossala Kristóf, terjeszkedésért felelős vezető, a Deezer zenestreaming szolgáltató volt regionális igazgatója; 
  • Fekete Zoltán, operatív igazgató, korábban az Uber magyar, illetve svéd piacokért felelős vezetője; 

A Swapp budapesti működéséért Moldován Tibor felel, aki Poprócsi Zsolttal közösen operatív vezetőként épített lízingcéget nulláról több száz autóig. Az alapítók saját tőkéjén túl a Swapp

eddig több mint egymillió eurónyi tőkét vont be, melynek nagyobb része közel-keleti, kisebb része cseh, német, magyar és lengyel angyalbefektetőktől. 

A Swapp idén márciusban indította el tesztüzemét Bécsben, ahol a járvány miatti korlátozások feloldása óta a felhasználók száma fokozatosan növekszik.

Borítókép forrás: Swapp 

Oszd meg!