Na, valahogy így lett Mészáros Lőrinc a leggazdagabb magyar

2020-ban egy sikeres nyomtatott magazinból tudod meg, hogy Mészáros Lőrinc Magyarország leggazdagabb embere, immár másodszor. Ezt azért nehéz lett volna előre látni. Nem úgy értem, hogy tavaly nehéz lett volna […]

Bővebben

Minél edzettebbek vagyunk, annál jobban tűrjük a stresszt – 10 erős mondat arról, hogy a mozgás hogyan fejleszti az agyunkat

Létezik biztos módja annak, hogy egyszerre csökkentsük a stresszt és a szorongást, és fejlesszük a memóriánkat? Hogy növeljük az IQ-nkat, de lassítsuk az öregedést is? Hogy kreatívabbak legyünk és javítsuk a koncentrációs képességünket? Ezeket a kérdéseket teszi föl – és válaszolja meg – egy új könyv, melyet nemrégiben jelentetett meg a Forbes tulajdonosainak könyvkiadója, a Barecz & Conrad Books.

Stressztűrés, depresszió, koncentráció. Valószínűleg sokan tudják, hogy a mozgás mindezekre jótékony hatással van. De ha azt mondjuk, hogy kreativitás, matematikai készségek vagy szövegértés, valószínűleg kevesebben tételeznek fel direkt kapcsolatot a sport és e készségek között. Pedig van kapcsolat, nem is kevés!

Anders Hansen svéd pszichiáter nemcsak bizonyítja ezeket, hanem gyakorló orvosként tesztek és kutatások sokaságával igazolja is azokat. Könyve 450 ezer eladott példánnyal igazi bestseller volt többek közt Svédországban, munkáját az eredeti kiadáson kívül lefordították már angolra, németre, kínaira és oroszra is, a sikerkönyv pedig mostantól magyarul is olvasható.

Következzen tíz erős mondat a könyvből!

1, A stressztűrésről

Minél edzettebbek vagyunk, annál jobban tűrjük a stresszt. Az edzésnek köszönhetően szervezetünk nem reagál rá olyan hevesen.

2, Arról, hogy a mozgás nem új dolog az életünkben

Őseink nem divatból futottak, vagy azért, mert meg akarták őrizni az alakjukat, hanem hogy növeljék túlélési esélyeiket. Ezért érezzük magunkat a mai napig jól a mozgástól.

3, Arról, hogy a sport a koncentrációban is rengeteget segít

A mozgás kiváló figyelemserkentő szer. Mellékhatások nélkül.

4, Arról, hogy a sport a lehangoltság legjobb ellenszere

Az edzés már önmagában is orvosság a depresszióra. Mellékhatásai nincsenek, és mindenki jobban lesz tőle.

5, Arról, hogy ha mozgunk, jobban fogunk emlékezni

Memóriánk szempontjából elég egy séta vagy fél óra kocogás. Sőt valószínűleg jobb is, mint ha több órán át futnánk.

6, A sport és a kreativitás összefüggéséről

A séta lehet, hogy nem csinál belőlünk Michelangelót, de segíthet beindítani az alkotófolyamatot.

7, Arról, hogy a séta jobb, mint a rejtvnyfejtés

A tudományos kutatásokból egyértelműen látszik, hogy a séta sokkal fontosabb a rejtvényfejtésnél, nemcsak a demenciamegelőzés, de összes kognitív képességünk megőrzése szempontjából.

8, Az életmódunk negatív hatásairól

Depressziósok, frusztráltak, stresszesek és szétszórtak lettünk, pusztán azért, mert nem olyan életstílust követünk, amire az agyunk ki lett találva.

9, Hippokratész a séta jótékony szerepéről

A séta a legjobb orvosság. Nem valami elcsépelt magazinból származnak e szavak, hanem magától Hippokratésztől, az orvoslás atyjától, aki már 2500 évvel ezelőtt, mindenféle modern orvosi technológia nélkül tudta, milyen fontos egészségmegőrző szereppel bír a testmozgás.

10, A teljesen kamu agyfejlesztő appokról

Az agyfejlesztő appokból többmilliárdos üzlet lett. Ne is foglalkozzunk velük, nem működnek. Ehhez hasonlóan az agyműködést serkentő étrend-kiegészítőkkel vagy más csodamódszerrel, ami azt ígéri, hogy csodát tesz az agyműködéseddel, se foglalkozzunk.

Az Edzett agy című könyv megrendelhető ide kattintva.

 

Arra fókuszálunk, hogy mi az emberek természetes erőssége, és a vezetőségi időnket arra szánjuk, hogy megpróbálunk lehetőséget találni nekik, hogy minden nap használhassák ezeket az erősségeiket.

Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója