Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

Milyen 10 méterről a Starbucks új vezére, Kevin Johnson?

Persze, hogy filmmel kezdődött. Mindent nekünk köszönnek, a vásárlóknak. Lágy zene, boldog emberek, jól tartott munkatársak. Majd színpadra lép a Starbucks vezérigazgatója, Kevin Johnson, New Yorkban, a 92Y teltházas színháztermében úgy 1500 ember előtt.

A Fast Company üzleti fesztiválján vagyunk (Igen, khm, a Fast Company a Forbes versenytársa odakint.)

                                                                                                         

Az első öt percet hősiesen felvettem, nézzétek (próbáltad már 5 percig a fejed előtt tartani a telefonod?).

Kevin Johnson legfontosabb célja, hogy a Starbucksot a szívükbe zárják az emberek. Az 50 perces beszélgetés meghatározó része azzal telt, hogy megható történeteket mesélt. Biztos, hogy volt, akinek még könnye csordult, amikor egy hosszabb hurrikános történet csúcspontjánál egy kisfiú az őt a vízben cipelő anyukájának azt mondta: anyu, nekem már nincs gyerekszobám. Az anyuka a Starbucksnál dolgozik és természetesen a cég a munkatársakkal összefogva neki és más hurrikán-áldozatoknak is segít.

A szakmázás kimerült abban, hogy az alapvetően tech-hátterű vezető arról beszélt, hogy egyre inkább digitális csatornákon fognak értékesíteni és megjelenni, a boltok pedig élményt kell, hogy nyújtsanak. Nem próbáltam ki, de láttam, hogy már van arra lehetőség New York-i Starbucksokban, hogy az alkalmazásukon keresztül rendelj és csak felvedd a kávéd. Termékszempontból a cold brew van a középpontban, ez teljesen mainstream lett Amerikában és így már a Starbucks is nagy erőkkel árulja. Üvegben, elvitelre is lehet kapni.

2017-10-26-15-07-39

Amikor keményet akart kérdezni, Fast Company újságírója azt feszegette, hogy a Starbucks ugye nem csak azért jófej, mert áthatja őket a szeretet, hanem pénzt is akar csinálni. A válasz igen volt, de azért a tapasztalt előadó és az érzelmekre profin ható Kevin nem hagyta ki, hogy ne azt mondja, hogy mennyire jó, hogy ezt a két dolgot egyszerre is véghez lehet vinni.

És valóban vannak jófej húzásaik. Nemrég bejelentették, hogy 10 000 menekültet szeretnének felvenni. De ahogy Kevin Johnson a témát csomagolja, mutatja, hogy politikai érzéke is van. „Elhatároztuk, hogy 10 000 veteránt vagy veteránnal együtt élő embert veszünk fel. Ebből 25 000 lett és ők jelezték, hogy akikkel Irakban és más helyeken együtt dolgoztak, most menekültek, segítsünk nekik” – mondta.

Kevin Johnsonnak nincs egyszerű dolga, a Starbucks legendás alapítójától, Howard Schulztól vette át idén áprilisban a vezetést, így még mindig időszerű, hogy arról beszélt, nem ugyanolyan akar lenni, mint Schulz, igyekszik a maga módján vezetni a céget. Már Kevin Johnsonnak jutott a lehetőség, hogy bejelentse, a cég bezárja több mint 300 Teavana teázóját, amiket amerikai bevásárlóközpontokban nyitottak.

Ezen a területen – és úgy általában is – Kevin Johnsonnak azzal nem lesz gondja, hogy tapasztalatlan lenne. 16 évig dolgozott a Microsoftnál, éveken át, mint alelnök, volt egy időszak, amikor ő vezette a teljes Windows-részleget. Egy Juniper nevű hálózati hardwereket gyártó céghez váltott elsőszámú vezetőnek, innen 2014-ben azért vonult vissza, mert rákos lett. Amerikában vagyunk, a színpadi beszélgetésnek ez is része volt.

A Starbucks alapító Schulz azért nem tűnt el teljesen a cégből, kettejük irodáját csak egy ajtó választja el. Kevin elmondása alapján Schulz néha feltűnik és rákérdez: Mit csinálsz épp? Ilyenkor hirtelen ő is egy alkalmazott lesz, akinek a főnöke épp a legrosszabbkor bukkan fel és kezd bele egy hosszabb beszélgetésbe.

Túlcsordult a juharszirup – Öt nagyon amerikai mondat Kevin Johnsontól

  1. Starbucks had made me a better person.
  2. At Starbucks I have learned to listen with my heart.
  3. We are in the business of human connection.
  4. Our formula is the human connection over a cup of coffee in a beautiful third place.
  5. Values are demonstrated by behaviours of the people.
Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő