Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

Másfélszer annyian jelentkeznek az olyan álláshirdetésekre, ahol nem titkolják a fizetést

Nyugat-Európában megszokott, itthon még mindig ritka, ha egy cégnél nyilvánosak a fizetések. A munkaerő keresésénél is hasonló a helyzet, a cégeknek csupán 7 százaléka ad fel úgy álláshirdetést, hogy az tartalmazza az adott pozícióra kínált fizetést és jutalékokat. Pedig ezekre átlagosan 47 százalékkal több jelentkezés érkezik.

Az, hogy nem érdemes elhallgatni a fizetést, a top hiányszakmák esetében rajzolódik ki a leginkább.

A mérnököknek szóló álláshirdetéseknél négyötödével több jelentkező érkezik, a gyártás/termelés kategóriában pedig megdöbbentően nagy a növekedés, 122 százalékkal többen jelentkeznek, ha előre tudják, mennyit kereshetnek az új állásban,

derül ki a Profession.hu elemzéséből. Legkevésbé a szakmunkáknál és a fizikai munkáknál számít, hogy a jelentkezők tudnak-e előre mérlegelni ezzel az információval (21, illetve 15 százalék), miközben itt a legjellemzőbb, hogy a cégek ezt nyilvánossá teszik.

A Profession.hu felmérése szerint a munkavállalók a legfontosabb információnak sorrendben a munkavégzés pontos helyét, a munkabért, a munkaidőt, a feladatok leírását és az elvárásokat tekintik, ezek azok az elemek, amelyek elengedhetetlenek egy hatékony álláshirdetéshez.

Már nem ritka a 250 ezres nettó egy takarítónőnek

A teszt, ami megmutatja, mennyire vállalható a vállalkozásod

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő