Férfikölcsönzőként hirdetik magukat, valójában egy elit, alkalmipartner-keresőt üzemeltetnek egy furcsa, de annál fontosabb szabállyal: nincs szex. Elstartolt a Man4you, Magyarország első, „selfmade nőkre specializálódott” randioldala.
Kellner Dénessel, a platform társtulajdonosával beszélgettünk.
Kellner pontosan tíz éve fogadta meg, hogy nem indít újabb társkeresőt, ekkor szállt ki az internet hőskorát meghódító Lovebox.hu-ból. Most mégis újra ringbe szállt üzlettársa, Karácsony Csilla oldalán, hogy ezúttal nem a könnyű szerelmet kereső fiúknak és lányoknak, hanem az anyagilag független, selfmade nőknek segítsen párt találni egy-egy estére.
Az értékajánlat: kontroll
A Man4you ötlete nem egyedi, Amerikában több hasonló szolgáltatást is találhatunk (Rent a Gent, ManServant), ami férfiak kiközvetítésével foglalkozik. A modell egészen egyszerű: a jómódú, magukra adó nők szeretnék szexinek és fiatalnak érezni magukat, amit egy értelmes és fiatal srác társasága kiválóan meg tud adni.
Ez nem is egy klasszikus társkereső, inkább egy szolgáltatás, mintha sofőrszolgálat lenne.
„Színházba, vacsorázni, teniszezni, de akár kocsikázni is egyet, egész nap sorolhatnám. Mindenhol jól esik a társaság” – mondja Kellner. Kísérőt tartani természetesen egy prémium szolgáltatás, hiszen a hölgyeknek nem csak az óradíjat, de a programok árát és a fogyasztást is állniuk kell.
Ami ennél egy fokkal meglepőbb, hogy a szolgáltatást nyújtó férfiak nem kizárólag az óradíj miatt regisztrálnak: egy drága vacsora vagy egy közös golfozás egy selfmade nővel nagy élmény, legalábbis az oldal üzemeltetőinek tapasztalata szerint. Sokakat vonz, hogy így olyan helyekre is bejuthatnak, ahova amúgy csak kevesen.
A luxusprogramokon való részvétel feltételei miatt egy jól menő kísérő jellemzően diplomás, több nyelven beszél, látott már golfütőt, vitorláshajót, de kellően fiatal ahhoz, hogy egy ilyen típusú kapcsolatban részt vegyen.
„És ez nem ciki?”
– kérdeztem zavaromban a beszélgetés egy pontján Kellnertől.
Reklámozni az. Viszont ha a barátnőd mellett látod meg a csinos, fiatal srácot egy társas eseményen, akkor a legkevésbé sem az. Sőt.
„A cél eljutni abba a szűk fogyasztói csoportba, a selfmade nők közé, akiknek erre van igényük. Mert pontosan tudjuk: van rá igény. Külföldön a modell működik, az elmúlt pár évben pedig már itthon is érezhető, hogy egyre erősebben reprezentálódik ez a fizetőképes, női szegmens.
Egy életérzést kell kommunikálni. Azt, hogy nem olyanok vagyunk, mint egy társkereső, nem szexuális társat keresünk”
– foglalja össze Kellner.
Tervben van a Lady4you is, de az keményebb dió
A férfiak részére szánt Lady4you is a cégportfólió részét fogja képezni, bár a fizetett női kísérők helyzete a társadalmi elvárások, a kiszolgáltatottság és a szex miatt sokkal nehezebb kérdés. Kellner szerint ez a probléma úgy hidalható át, ha a férfiakban megcélozzák a „barátnő feelinget”.
Az Utódlás c. HBO sorozatban is megjelenik a „fizetett barátnő szolgáltatás”. A sorozat egyik fő karaktere, Connor Roy, a fiatal „barátnőjének”, Willa-nek alkalomról alkalomra fizet. Willa nem csak randikra, de családi vacsorákra és más protokollrendezvényekre is elkíséri Connort. Ilyen kapcsolatok lennének a Lady4you fókuszában is.
Hogy működik a szolgáltatás?
Alkalmi vagy rendszeres? „A cégben, és en bloc a modellben, rejlő legnagyobb kockázat, hogy egy-két alkalom után, ha bevált a szolgáltatás, akkor a platformot megkerülve fognak találkozókat szervezni, az előfizetésüket pedig törlik.
Mi azt szoktuk mondani, hogy ez egy visszajáró alkalmi szolgáltatás, nincs kizárva, hogy rendszeressé váljon, de mivel ez egy drága dolog, arra sem számítunk, hogy napi szintűvé váljon a randizás.”
Mennyibe kerül egy óra? „Az óradíjak a platformon jelenleg 10-15 ezer forint körül mozognak, amire rájön még a fogyasztás költsége.”
Mi a férfiak és nők aránya a platformon? „Kb. 80-20 a férfiak javára, aminek mi nagyon örülünk, hiszen ők a szolgáltatás. Fontos, hogy ha regisztrál egy hölgy, akkor tudjon válogatni.”
Milyen cégcsoportban tudod elképzelni a szolgáltatást? „Mi egy életérzést szolgáltatunk, így leginkább egy concierge szolgáltatóval tudnám elképzelni a közös munkát. A concierge-ot felhívod, hogy foglalja le neked a hotelt, a sofőrt, az étterembe az asztalt, akkor mellette foglalhat neked egy párt is, akivel megvacsorázhatsz.”
Ha bárhol hirdethetnél, akkor hol hirdetnél?„Golf- és jachtklubok kisasztalain, brosúrákkal.”
Hogyan tudjátok elkerülni, hogy szexre használják a platformotokat? „Kommunikáció. Mind a reklámanyagokon, mind a weboldalon azt kell kommunikáljuk, hogy ez nem arról szól.”
Egyre többen fizetnek az online társkeresésért
A globális trendek szerint akár nagy biznisz is lehet új beszállóként társkereső platformot indítani, hiszen egyre többen fizetnek ilyen szolgáltatásért.
- Az elmúlt 5 évben 70 százalékkal nőtt a társkereső appok bevétele, míg a felhasználók száma csak 23 százalékkal.
- A piacvezető Tinder 1,9 milliárd dollár árbevétellel zárta a tavalyi évet.
- Az USA-ban minden ötödik internetező fenn van egy társkeresőn.
Van hely a nagyok mellett?
A társkeresőknél számít a méret: ha elfogynak a választható párok vagy drasztikusan romlik azok „minősége”, az gyorsan átterelheti a felhasználókat a nagyobb platformok, jellemzően a Tinder felé. A Tinder az online ismerkedés alapcsomagja: egyszerű, személyre szabható, komolytalan, a hely, ahol mindenki fent van.
Mind globális, mind helyi szinten a piacilag sikeres társkeresőket egy dolog köti össze: valamiben nagyon el kell térniük attól, amit a Tinder képes nyújtani.
- A Bumble a nők kezébe adja a kezdeményezést,
- a Hinge a komoly kapcsolatokra,
- míg a Grindr az LMBT emberekre céloz,
- a Tantan a kínaiakra,
ahogyan vannak vallásos, introvertáltakat célzó és sugárkapcsolat-kereső platformok is.
A magyar társkereső-piacra nem csak emiatt nehéz belépni. Az amerikai óriások mellett a kisebb magyar és tematikus platformokat tömörítő Weiler Péter nevéhez fűződő Dating Central Europe (DACE) Zrt. szintén erős piaci pozícióval rendelkezik.
A 760 millió forintos árbevételű cégcsoport a Randivonal.hu alapoldal mellett titkos, alkalmi és tartós kapcsolatokat kereső, valamint hetero- és homoszexuális oldalakat is találhatunk a portfólióban (Punch.hu, Viszony.hu, Vagyok Neked, Melegrandi, Szexrandi). A cégcsoport többségi tulajdonú befektetője a Hernádi Zsolt Mol-vezér érdekeltségbe tartozó Gran Private Equity volt, az osztrák Russmedia vásárolta ki őket 5 évvel ezelőtt, a cégcsoportot továbbra is Weiler vezeti.
Jelenleg a Lovebox.hu is a DACE cégcsoport részét képezi.