Ann McFerren kockázati tőke nélkül építette fel 50 millió dollár árbevételű cégét, mindössze két év alatt. Azóta hetven embert foglalkoztat, közös kollekciót is piacra dobott a Hello Kitty anyacégével.
Két évvel ezelőtt Ann McFerren megismert 11 lányt a Bumble BFF barátkeresőn és meghívta őket a los angeles-i lakásába, hogy kisminkelje és lefotózza őket. A bangkoki születésű McFarren nem barátnőket keresett, hanem modelleket a Glamnetic nevű startupja reklámjához, ami ma már 50 millió dollárnyi mágneses műanyagszempillát és műkörmöt adott el egyetlen cent kockázati tőke nélkül.
A költséghatékony kezdése 2019 augusztusában volt, azóta McFerran több mint százezer terméket adott el és hetven főt foglalkoztat teljes munkaidőben. A versenyelőnye egy mágneses technológia, a Glamnetic szemtusához magától odaragad a saját márkás műszempillájuk, nem kell sem ragasztó, sem csipesz. A biznisz eddigi legnagyobb mérföldköve a Hello Kitty anyacégével, a Sanrióval közös kollekció, ami a karantén utáni utazások tematikájában készült. McFerranről az amerikai Forbes közölt hosszabb portrét.
Fast fashion bolt körmöknek
A pillák sikere után a cég ragasztó nélkül felrakható műkörmöket is piacra dobott, ebben a szegmensben egy év alatt 200 százalékos növekedést produkált. McFerran „a műkörmök Zarájává” bővítené a műkörmös bizniszt, heti szinten követik az aktuális körömtrendeket és megfizethető áron kínálják a darabokat. „Bármilyen új dizájn megjelenik ebben a világban, mi azonnal lecsapunk rá és legyártjuk.
Nekem ez hiányzott a körömépítésből, olyan mint egy fast fashion bolt, csak körmöknek”
– mondta az üzletasszony a forbes.com-nak.
A vásárlói bázisukat a fiatal felnőttek adják. Amerikában a 18 és 24 év közötti nők 33 százaléka rendszeresen visel műszempillát, szemben az összlakossági 10 százalékig. A Mintel elemzője szerint a műszempilla-biznisz 1,8 milliárd dolláros szegmenssé nőhet 2024-ig.
Ann McFerren hétéves volt, amikor Bangkokból Californiába költözött a család, akik orvosi tanulmányok felé noszogatták McFerrent. El is végezte a pszichobiológia szakot a UCLA-n, de a szabadidejében festett (egyszer tízezer dollárért adta el egy festményét) és az Instagram-táborát erősítette. Mivel a festészet csak hektikus, időszakos megélhetést biztosított, váltani akart.
Látta, hogy van hová tökéletesíteni a mágneses műszempilla technológiáját, és Coursera, Udemy és Youtube-kurzusokkal kitanulta az ellátásilánc-menedzsmentet. Rájött arra is, hogy a mágneses technológia a tömeggyártás során jócskán silányul, ezért egy kínai gyártóval megegyezve
a Glamnetic kézzel nyomja a mágneses csíkot minden darab műszempillaszettre.
Ekkor a Glamnetic Instagram-oldala már éles volt.
2019 júliusára harmincezer követője és egy eladásra kész terméke volt. Eleinte saját lakásából intézte a megrendeléseket és személyesen chatelt a megrendelőkkel, hogy elérje, hogy terjesszék a hírét. Az első hónapban húszezer dollárt keresett, ez 2019 őszére havi egymillió dollár lett.
Addig a pontig egyedül vitte a céget, ma már hetven alkalmazottja van. A Glamnetic azonban megtartotta a szokását, ami sikerre vitte: a közösségimédia-menedzserek a mai napig személyesen írnak az új követőknek, hogy beszélgetni kezdjenek és kialakuljon a bizalom.
Borítókép: Ann McFerran Facebook-oldala