A vendéglátós múltú, saleses lelkületű Kiss Dániel dacból vált vállalkozóvá. Először kutyaházakat gyártatott, többek között a márianosztrai börtönben. Később áttért a vegyszermentes ultrahangos kullancsűzőkre, és a Ticklesst ma már ötven országban árulják.
A 2018-as nürnbergi kisállat-világkiállításon semmi sem utalt arra, hogy a Protectone magyar cég. “Sarokstandjuk volt, csillogott-villogott, tele fehér ingbe öltözött, Ipaddel a kezében mutogató, lelkes fiatal kereskedővel. Pontosan tudják, hol kell megjelenni, és ott mit kell mondani” – mondja Sebő Gyula, a Julius K9 kutyahám-világmárka alapítója (2019. októberi címlaposunk) első találkozójáról Kiss Dániellel, a Protectone alapítójával. Addig egyikük se tudta a másikról, hogy egy (anya)nyelvet beszélnek. Egy héttel később már Budapesten ültek, és a hosszú távú stratégiai partnerségük részleteiről tárgyaltak.
A Protectone teljes cégportréja az áprilisi számunkban olvasható, amely a szupermarketekben, benzinkutakon kapható nyomtatott kiadás mellett az új, digitális kiadásunkban is elérhető. A jelen nagy kérdése, hogyan vészeli át a mostani időszakot a válságállónak mondott (és a 2008-as és azutáni adatok alapján az is) kisállat-piac.
3 erős gondolat Kiss Dánieltől:
A cég egyik legnagyobb sikeréről, ami egyben a legnagyobb kudarc is volt:
“Az egyik legnagyobb német üzletlánc huszonegyezer darabot rendelt a hatezer forintos termékünkből. Ennek az lett volna a sorsa, hogy az április elejére ütemezett akciós héten elkapkodják, de közben akkora hó esett, hogy iskolaszünetek is voltak. Ötszáz darabot vettek meg. Két lehetőségünk volt: vagy kifizetjük az alkalmazottakat és bezárunk, vagy elmegyünk egy pennsylvaniai vásárra, pont annyi pénz volt a számlánkon, hogy be tudjunk rá fizetni”.
Arról, hogy miért utasított vissza mégis egy ügyvezetői állást, amikor nagyon rosszul ment a Protectone:
Azt mondta a feleségem, nem lehetek ilyen kishitű, hogy feladjam. Gondoltam, biztos félrebeszél, már alultáplált szegény. Egy ilyen magamfajta, tipikusan egoista üzletembernek rettentően nehéz bevallania, hogy van egy ember, akinek mindennél nagyobb szerepe volt abban, hogy most sikeres a cég, anélkül, hogy bárki is sokat látta volna bent az irodában.
Kádár Judit ma is Dániel fontos tanácsadója, ők ketten már három gyerek szülei.
A koronavírus-járvány őket is érinti. A meghiúsult rendezvénysorozatukról és az örök optimizmusról:
Az amerikai mellett az ázsiai a legerősebb piac. Idén márciusra szerveztünk egy hatalmas rendezvénysorozatot, amit le kellett mondanunk. A szervezési fázisban ezen csak párezer eurót buktunk, de újra kell kalkulálni az egész éves stratégiánkat. Kínában elképesztő potenciál van, rengeteg a kisállatbolt. Nagyon építettünk erre a piacra, de a világ többi részén olyan növekedést látunk, hogy most amúgy is kapacitásgondokkal küzdünk. Ha Kína is bent maradt volna a játékban, most fejvesztve rohangálnánk.
Borítókép: Orbital Strangers
A teljes cégportrét az áprilisi Forbesban olvashatod, itt pedig bele is lapozhatsz a magazinba: