Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Lehagyná e-autók értékesítésében a VW és az Audi a Teslát

A Volkswagen 214 százalékkal adott el több e-autót világszerte 2020-ban az egy évvel korábbihoz képest – még így is Teslából fogy a legtöbb, de a német autógyárak egyre közelednek Elon Musk cégének eredményeihez. A fejlesztéseket a német kormány klímapolitikája is pörgeti.

„Jó úton haladuk a célunk eléréséhez, ami nem más, mint vezetővé válni az elektromos autók piacán” – idézi Ralf Brandstätter Volkswagen-vezérigazgató közleményét a CNN.

A wolfsburgi autógyár a legnépszerűbb e-autó modelljeiből 231 600-at adott el 2020-ban. A legjobban az ID.3 fogyott, ebből 56 500-at vásároltak, míg az e-Golfból és a kisebb e-up!-ból 22 200-at adtak el. Az Audi a luxus városi e-terepjárójából, az e-tronból 47 300-at értékesített, a Porsche Taycanból pedig 20 ezer fogyott.

A Volkswagen e-autóiból így 214 százalékkal adott el többet 2020-ban, mint egy évvel korábban.

Közben a hibridek is jól fogytak: a VW 2020-ban 175 százalékkal adott el többet az ilyen modelljeiből, mint 2019-ben. Brandstätter szerint 2020 fordulópont volt a Volkswagennek és áttörést hozott az e-mobilitásban.

A Tesla az első – még

A német cégek eladásainak robbanásszerű növekedése ellenére még mindig a Tesla a piacvezető az e-autóknál. Elon Musk vállalata a 2020-ra kitűzött, 500 ezer eladott autós célját is elérte. A gyártási és szállítási számok egyharmadukkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, ami különösen meggyőző teljesítmény, figyelembe véve, hogy a kaliforniai Fremontban található Tesla-gyár a koronavírus-járvány miatt két évig nem termelt.

A számokat látva a befektetők is bizalmat szavaznak a Teslának: a cég piaci értéke jelenleg 805 milliárd dollárnál jár, ez pedig nyolcszorosa a Volkswagenének, annak ellenére, hogy a németek 19-szer annyi autót gyártanak.

A VW úgy tervezi, 35 milliárd eurót fektet az elektromos autók fejlesztésébe 2025-ig. Wolfsburgban a cél az, hogy 2030-ig 70 tisztán elektromos modellt dobjanak piacra. Más német gyártók sem akarnak lemaradni, bár egyelőre nem tudnak a Volkswagenéhez hasonló számokkal büszkélkedni.

Jól fogynak az elektromos autók Magyarországon, de nem a bolygó megmentése miatt

A BMW 44 530 elektromos autót adott el 2020-ban, ez 13 százalékos növekedés 2019-es képest, és a hibridekből is 148 ezer fogyott. A Mercedes-Benz pedig 160 ezer hibridet és teljesen elektromos meghajtású autót értékesített tavaly.

Felpörgetheti a német gyárak eladásait a német kormány szigorú kibocsátás-csökkentő politikája – van szakértő, aki az igazán nagy e-autó bummot ezért 2021-re jósolta. Bár az vitatott, hogy az elektromos autók összességében mennyivel környezetkímélőbbek, mint a hagyományos, benzines modellek.

Az viszont biztos, hogy egyre népszerűbbek. Magyarországon az e-autókra igényelhető állami támogatást pillanatok alatt elkapkodták, Norvégiában 2020-ban már  e-autókból adtak el a legtöbbet sőt, a skandináv országban az Audi e-tron már kelendőbb volt, mint a Tesla Model 3-ja.

Borítókép: Wolfmann / Wikimedia

 

Oszd meg!