Fotó: Fotó: Lidl Deutschland Facebook-oldala
rövid hír

Korlátozás az árstopos termékeknél – a Lidl már lépett

Forbes
2022. május 10. 2 perc olvasás

Rohamosan vásárolják fel az árstopos termékeket a kisboltosok, cukrászdák, vendéglősök a szupermarketekben és a diszkontokban, ezért egyre többször fordul elő, hogy áruhiány alakul ki a boltokban. A Lidl ezért a lakosság zökkenőmentes kiszolgálása érdekében már nem ad el három árstopos terméket nagykereskedőknek.

A beszállítók gyorsan emelik az árakat (erről a lakosság az árstop miatt mit sem sejt), így a kisboltosok már olcsóbban tudják megvenni az árut a diszkontokban és a nagy láncoknál. A Lidl lépett: a lakosság folyamatos élelmiszerellátásának biztosítása érdekében nem ad el három árstopos terméket nagykereskedőknek. Könnyen lehet, hogy más cégek is követik majd a példáját, írta keddi cikkében a Portfolio. A Lidl-nél most a csirkemell, a cukor és a liszt a három érintett termék.

Akadozik az egyenletes szállítás egyes termékeknél, amely a kisboltosok egyre növekvő vásárlásaival párosulva polchiányokhoz (hiába csak háztartási mennyiségben szolgálnak ki a boltok mindenkit, mert akkor többször keveset vesz a nagykereskedő), átmeneti áruhiányokhoz vezet egyre több boltban – mondta a kiskereskedelmi szektorra rálátó forrásuk.

Ezért látják egyre többen, hogy egy-egy üzletben nincs olaj vagy éppen csirkemell.

A szereplők megtehetnék, hogy – ahogy a benzinkutakon – kettős árazást használnak, de ez nagyon bonyolult lenne – mondta a Portfolionak nyilatkozó forrás, aki szerint ezért inkább a tiltás felé mozdulnak a nagykereskedők esetében.

Németországban ugyan nincs árstop, de az orosz-ukrán háború hatásai ott is érezhetők az üzletek ellátásában: a háború kitörése óta alig van napraforgóolaj a német szupermarketekben, a Schleswig-Holstein tartományban található Lidl-üzletekben például már csak a 18 év feletti vásárlók vehetnek étolajat, a személyit be kell mutatni a vásárláskor – erről a Világgazdaság írt.

Borítókép fotó: Lidl Deutschland Facebook-oldala