Csendben világhírű, 200 éves és magyar. Mi az?

Talán olvastad – mert még a Washington Post és a New York Times is lehozta –, hogy januári számunkat idő előtt vissza kellett hívni az újságárusoktól. A Hell Energy tulajdonosai kértek ideiglenes intézkedést […]

Bővebben

fotó: Coca-Cola Magyarország

Kevesebb cukrot a tiniknek! A Coca-Cola Magyarország fontos bejelentést tett

Az italóriás már több mint egy évtizede kizárólag ásványvizet, illetve magas gyümölcstartalmú gyümölcslevet árusít az általános iskolákban, most pedig a középiskolásoknak szánt kínálaton is szigorítanak.

A Coca-Cola Magyarország a jogszabályi előírásoknál is szigorúbb önkéntes kereskedelmi korlátozást vezetett be, januártól csak kalóriamentes vagy alacsony kalóriatartalmú italokat értékesítenek a középiskolák számára – tudatta a vállalat a Forbes.hu szerkesztőségével.

Az üdítőitalgyártók európai érdekképviseleti szervezetének (UNESDA) vállalása értelmében a szövetség tagvállalatai 2019-től kizárólag kalóriamentes (maximum 4 kalória/100 ml energiatartalmú) vagy alacsony kalóriatartalmú (azaz legfeljebb 20 kalória/100 ml energiatartalmú) italokat árusítanak a középiskolákban.

Az új európai vállalás több mint 40 millió fiatalt érint Európában, a kontinens mintegy 50 000 középiskolájában.

A 2019-től érvényes középiskolai vállalás kiegészíti az európai üdítőitalgyártók szövetségének korábbi önkéntes kötelezettségvállalását, amelynek értelmében a Coca-Cola Magyarország 2006 óta kizárólag ásványvizet, illetve magas gyümölcstartalmú gyümölcslevet árusít az általános iskolák, továbbá a hat és nyolc osztályos középiskolák részére, illetve a 12 év alatti gyermekek körében nem folytat reklámtevékenységet.

Mint közleményükben írják, a Coca-Cola élen jár termékeinek cukor- és kalóriatartalmának csökkentésben is, ugyanis a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagvállalataival közösen vállalta, hogy 2020-ig felére csökkenti alkoholmentes italainak cukor- és kalóriatartalmát a 2010-es értékekhez képest.

Az cég 2018-ban 12 kalóriamentes vagy alacsony kalóriatartalmú terméket vezetett be, portfóliójának a fele ma már ilyen termékekből áll. Az elmúlt évek folyamatos termékfejlesztésének köszönhetően a vállalat ma már több mint 90-féle alkoholmentes italt kínál fogyasztóinak: a szénsavas üdítőitalok, a természetes ásványvizek, az ízesített vizek, innovatív vizek gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok, jeges teák sportitalok, valamint a növényi italok egyaránt részét képezik a választéknak.

 

"A konformitás az egyik legszomorúbb dolog, ami a kreativitással történhet."

Evan Spiegel, a Snapchat alapítója