A Nike részvényei 4 százalékot emelkedtek a bejelentés követően kedden, és Elliott Hill CEO tavaly szeptemberi kinevezése óta a legjobb napjukon jártak.
Mi történt? A Nike új lapot nyit: idén tavasszal új női aktívruházati márkát indít az Egyesült Államokban a Kim Kardashian tulajdonában lévő Skims ruházati márkával együttműködve A Nike közlése szerint az új NikeSKIMS márka magában foglalja majd a női edzőruházatot, lábbeliket és kiegészítőket egyaránt.
Miért érdekes ez? Mert a cég saját közlése szerint Elliott Hill vezérigazgató azon dolgozik, hogy bővítse kínálatát, és jobban versenyezzen a feltörekvő márkákkal. Az összefogás várhatóan megerősíti a Nike-t a nőközpontú sportmárkákban, mivel a Nike eladásainak több mint fele jelenleg a férfiakra összpontosító üzletágára támaszkodik. Ennek a „nőies” fordulatnak az előszele volt már az is, hogy a Super Bowl idején a Nike története során először reklámozott, méghozzá egy olyan klippel, amelyben kizárólag női sztársportolók szerepelnek.
Mi lehet az eredmény? A sportruházati piacon egyre nagyobb, jelentősebb forgalmat generálnak a női vásárlók. A Reuters azt írja: a Nike részvényei 4 százalékot emelkedtek a bejelentés követően kedden, és Hill tavaly szeptemberi kinevezése óta a legjobb napjukon jártak.
De mi az a Skims? A Skims 2019-ben indult, Kim Kardashian a tulajdonosa és fő reklámarca, értéke pedig mára körülbelül 4 milliárd dollár. Nagy kereslet tapasztalható prémium melltartói, nappali- és alakformáló ruhái iránt az Egyesült Államokban, de ma már Európában is, bár egyelőre nem mindenhol kaphatóak a márka ruházati cikkei.
Hol vehetjük majd meg? A NikeSKIMS első kollekciója az Egyesült Államok néhány kijelölt kiskereskedelmi egységében, valamint a cég saját weboldalán lesz majd megvásárolható. 2026-ban ugyanakkor már világszerte több kiskereskedelmi üzletben és a nagykereskedelmi szegmensben lesz elérhető az új márka.