Az ingatlan.com csendes zsenije

Egy idő után azt vettem észre, hogy startupokkal kapcsolatban Zsiborás Gergőnél tájékozódom. Ha kijött egy hír, tőle kérdeztem meg, mi a jelentősége, ha felmerült egy új cég, ő adott hátteret […]

Bővebben

Innovációs központot nyitott az IBM Budapesten

Különleges innovációs központot nyitott az IBM az Andrássy úton, ami nagy elismerés az egykori Ustream-csapatnak. Magyar mérnökök eresztik rá az IBM szuperszámítógépére mindazt, amit az online videóról tudnak. 

Az IBM tavaly vásárolta fel a magyar gyökerű online videóplatform-szolgáltatót, a Ustreamet. Az üzlet után a Forbesnak októberben adott nagyinterjút Fehér Gyula, a cég társalapítója és technológiai vezetője, aki ma az IBM-en belül vezeti a videós egység fejlesztési és operációs részlegét, Budapest és Atlanta között elég sűrűn utazik (csak Amerikában 60-70 ember dolgozik alatta). Elsőként adtunk róla hírt, hogy az egykori Ustream iroda “IBM lab” státuszt kapott az amerikai tőzsdén is jegyzett óriás cégen belül, ami különösen nagy elismerés. Ma már hivatalos, a budapesti iroda mostantól a “IBM Budapest Lab” néven megnyitotta budapesti fejlesztőközpontját, melynek feladata új technológiák kifejlesztése az IBM Cloud Video üzletág számára – tudatta a cég szerkesztőségünkkel.

Fehér Gyula az Andrássy úti iroda tetőteraszán. Fotó: The Orbital Strangers Project

Fehér Gyula az Andrássy úti iroda tetőteraszán. Fotó: The Orbital Strangers Project

A központ elsődleges célja, hogy más IBM egységekkel együttműködve olyan kognitív megoldásokat hozzon létre az IBM Cloud Video részeként, melyek segítségével ügyfelei képesek lesznek még több adatot és információt kinyerni a videótartalmakból. Az IBM szerint a felhőalapú online videó szegmens 2019-re 105 milliárd dolláros piacot jelent majd.

Az IBM az elmúlt évben kapcsolta össze felhőalapú videó megoldásait Watsonnal és más kognitív technológiákkal, hogy olyan szolgáltatásokat hozhasson létre, melyek automatikusan szegmentálják a videókat tartalmuk értelmezése alapján, és szinte azonnali visszajelzést adnak arról, hogy egy élő közvetítés milyen reakciókat vált ki a közösségi médiában.

Az IBM már korábban is használta Watson képességeit videós megoldásokban, például lehetővé tette a valós idejű feliratozást a tartalom megértésének segítségével vagy éppen mozielőzeteseket készített.

A US Open esetében Watson megtanulta a tenisz terminológiáját és élőben feliratozta az eseményt.

“A videóalapú tartalom kezelése egy nagyon gyorsan növekvő terület a felhőalapú szolgáltatások terén, egyre több iparágban használják a munkahelyi, illetve a fogyasztói kommunikáció erősítésére” – mondta Fehér Gyula, az IBM Budapest Lab vezetője. “Fejlesztőink szorosan együttműködnek más kutatókkal az IBM-en belül, hogy a Watson és más kognitív technológiák segítségével a videókban rejlő információkat hatékonyan használhassuk fel, és hozzáadott értéket teremtsünk a tartalomszolgáltatóknak és a gyártóknak.”

A központ a Ustream korábbi csapatával, az általuk kialakított, jelenleg bővítés alatt álló Andrássy úti irodában folytatja munkáját.

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő