Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Ingyenessé teszik a magyar vállalati szoftvert, ami segít a koronavírus kezelésében

A koronavírus-járvány hatására világszerte érezhetően erősödik a pánik. Nem is maga a vírus okozza a legnagyobb károkat, hanem sokkal inkább az általa teremtett vészhelyzet. A gazdaságban legalábbis mindenképp: a tőzsde zuhan, a vállalatok működése akadozik vagy akár leáll. A cégek számára ezért most a legfontosabb feladat a veszteségek minimalizálása, a káosz és a pánik elkerülése – ehhez pedig egy hazai, közösségi médiafelületen futó szoftver nyújt ingyenes segítséget.

A jelenleg világszerte mintegy 40 országban fertőzést okozó koronavírus hetek óta uralja a közbeszédet. A bizonytalanság, és az ennek hatására erősödő pánik pedig nemcsak a lakosság tervezett utazásait és bevásárlásait befolyásolja drasztikusan, de az egész gazdaságra komoly következményekkel lehet. Az amerikai Dow Jones index 2008 óta a legrosszabb hetet produkálta, és az egyetlen tőzsdei vállalat, amely emelkedést ért el, az az arcmaszkokat gyártó 3M.

Egy közösségi médiafelületen futó hazai fejlesztés abban segít most a cégeknek, hogy minimalizálják a bizonytalanságot és pánikot, ezzel pedig a vírus várható negatív hatását.

A gyártó, a Talk-A-Bot határozatlan időre ingyenessé teszi a CHEQ nevű magyar vállalati szoftvert, amely lehetővé teszi, hogy

akár többezer dolgozóval is valós időben lehessen kommunikálni chaten, információt cseréljenek a vírusról, a higiéniai előírásokról, esetleges dolgozói orvosi vizsgálatokról, terjedésről.

„A legfontosabb feladat a cégek számára a káosz és a pánik elkerülése, hogy a várható veszteségeiket minimalizálhassák. Ehhez szeretnénk egy azonnal alkalmazható belső kommunikációs segítséget biztosítani a hazai vállalatok számára, a járvány ideje alatt teljesen ingyenesen – mondja Deliága Ákos, a Talk-A-Bot ügyvezetője. – A CHEQ nevű vállalati kommunikációs szoftver kríziskommunikáció változata, a CHEQ Krízis bármely hazai telephellyel rendelkező cég számára díjmentesen használható a vírussal kapcsolatos saját kommunikációs céljaira.”

A szoftver külön applikáció telepítése nélkül a Viber chatplatformon működik, bármilyen okostelefonon, így

azok a cégek is könnyen használhatják, ahol a kollégák nem mindegyike rendelkezik céges számítógéppel vagy e-maillel.

A chat szoftver segítségével a vállalat vezetése és a dolgozók gyorsan, hatékonyan és ingyen tarthatják a kapcsolatot, titkosított formában küldhetnek és fogadhatnak fontos üzeneteket, ezzel nagyban segítheti a koronavírus-járvány hatására erősödő vállalati belső kommunikációs folyamatokat.

Ahogyan a rossz hír mindig gyorsabban terjed, a céges pletykák, téves információk is gyorsabban szétterjednek a dolgozók között, mint azok, amelyeket a vállalati vezetőség valóban meg szeretne osztani – ennek pedig negatív hatása lehet a cég eredményességére. A belső kommunikációs chat-csatorna ennek kezelésében nyújtana segítséget.

A CHEQ szoftver Microsoft Teams és Viber platformokon elérhető, a CHEQ Krízist azonban a Viber üzenetküldő applikáción javasolt használni, mivel Magyarország egyik legelterjedtebb chat platformja, így akár egy perc alatt feliratkozhat egy foglalkoztatott.

A normál körülmények között havi előfizetési díjhoz kötött szolgáltatás koronavírus-járvány idejére fejlesztett kríziskommunikációs változatát ingyen használhatja minden, magyarországi telephellyel rendelkező cég.

A mindössze egy óra alatt elindítható vállalati kommunikációs szoftver lehetőséget nyújt a vezetőség számára, hogy azonnali üzenetben az összes dolgozót vagy akár egyes csoportokat külön értesíteni tudjon,

összeállítható a legfontosabb tudnivalók listája, és napi utókövetéssel vizsgálható, hogy a dolgozók betartják-e a higiéniás szabályokat. A dolgozók anonim módon kérdezhetnek a menedzsmenttől, betegség, rosszullét esetén pedig azonnal jelezhetnek a vezetőség számára.

A CHEQ-et közel 30 ezer foglalkoztatott használja, ügyfeleik 70 százaléka küldött már tájékoztatást dolgozóinak a koronavírus kapcsán, az olvasottság 95 százalékos volt.

A Talk-A-Bot több mint 3 éve foglalkozik chatrobotokkal és nagyvállalati belső kommunikációs eszközökkel, és mára 4,3 millió felhasználó találkozott már megoldásaival. A magyar alapítású startupról itt írtunk hosszabban.

Borítókép: Orbital Strangers

Oszd meg!