Az év legcukibb Forbes magazinja

Az év legcukibb Forbes magazinja jelent meg decemberben, a címlaptól már önmagában elolvadok: Halász Judit és Bálint György közös képen. De a tartalomjegyzékben lévő felvétel az igazi kedvesség. A fotózáson […]

Bővebben

Így gazdálkodik ma egy 999 éves szervezet

Még sosem írtunk 999 éves szervezetről, a decemberi Forbesban azonban ez is megtörténik: a bakonybéli Szent Mauríciusz Monostor ügyes-bajos dolgai 2017-ben.

„Olyan élmény volt itt rátalálni az utamra, mint amikor az 5000 darabos kirakósban nagyjából 2600 darab csak a kék ég, és abból is helyére kerül az utolsó elem” – mondja János testvér, aki korábban tanárként dolgozott, ma a bencés monostor szakácsa. Az élelmiszerek, ruhák és tisztálkodási szerek beszerzéséért is ő felel, Izsák atya feladata a gazdasági vezetés.

dscf8229

A szerzetesi lét teendői mellett mindenki beletanult valamibe. Izsák atya gazdasági vezető lett
(Fotó: Orbital Strangers) 

A monostor ugyanis nem csupán a szerzetesek otthona vagy a csend, az elmélyülés és a lelki élet színhelye, hanem vállalkozás is egyben. Bakonybéli sommal, mentával készült bonbonok, helyi sörrecept alapján palackozott sörök, a Gemmauríciusz Bronzműves Műhelyben készülő keresztek, gyógynövényalapú kozmetikai termékek, szörpök, lekvárok – ezek adják a monostori bolt kínálatának alapját. A bevétel egyötödét a szállásadás, négyötödét a kereskedelem adja, ennek kétharmada helyben, egyharmada vásárokon zajlik.

A szerzetesjelöltek mentorálásáért is Izsák atya felel. Az, hogy ki milyen motivációval áll szerzetesnek, változó, kamionsofőr is jelentkezett már hozzájuk. Az első becsengetéstől öt-hat év, amíg valaki „örökfogadalmas” szerzetessé válik, a lemorzsolódás az első évben a legnagyobb, tízből kilenc jelölt jön rá ilyenkor, hogy mégse ez az útja.

A teljes cikk a decemberi Forbesban, amelyből kiderül, mi a monostori munkamegosztás, hogy lesz valakiből szerzetes, mivel kereskednek, miket gyártanak és hogy jutottak el odáig, hogy közösségi médiakampányt szerveztek.

Lapozz bele a magazinba!

 

"Az üzlet üzleti része sosem érdekelt igazán"

Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója