Kép: Nicole Wolf // Unsplash
Fotó: Kép: Nicole Wolf // Unsplash
Üzlet

Így duplázhatják meg árbevételüket a cégek

Forbes
2019. október 08. 3 perc olvasás

Ha a cégek nem fejlesztenek, rútul lemaradnak. 2023-ig bezárólag akár 46 százalékos bevételtől eshetnek el – derült ki az Accenture új kutatásából, ami a digitalizációra fókuszált.

A 22 ország 20 iparágának 8 300 bevont vállalkozása közreműködésével készült kutatás szerint viszont nemcsak azért éri meg fejleszteni az IT-t, mert akkor nem várható ekkora kiesés: az eredmények azt mutatják, hogy azok a vállalkozások, amik már most megteszik a szükséges lépéseket, duplájára növelhetik az árbevételüket.

Ennek oka, hogy a digitalizációval átléphetők az országhatárok, az öntanuló rendszerek segítségével emberi erőforrás nélkül is el lehet jutni az optimális megoldáshoz, az egyre fejlettebb algoritmusok pedig akár egyszerűbb személyi feladatokat is át tudnak venni, amikből egyszerre milliónyit bonyolíthatnak le.

Ez így leírva persze nagyon szép, de mindennek ára van, méghozzá nemcsak pénzbeli, hisz a vezetőkként meghatározott cégek mögötti gondolkodás jól meghatározható pontokon tér el a lemaradóként aposztrofált vállalkozások mögötti szellemiségtől.

Azok a cégek, amik kiemelt növekedés elé néznek, 98 százalékban támogatják, mi több, be is vezettetik a legfrissebb megoldásokat, pl. mesterséges intelligenciára bíznak egyes eljárásokat. 95 százalékban felhőbe töltik az adataikat, ezzel hozzáférhetőbbé téve a velük való munkát. És ha már adatok: a vezető vállalkozások túlnyomó többsége már most az információkat tartja a legértékesebb erőforrásnak.

Ez jót tenne a családi cégeknek, csak épp nem sokan használják

Szintén fontos a tehetségfejlesztés: a vezető vállalkozások közel háromszor olyan gyakran tanulnak kísérleti úton, mint a lemaradó cégek. Persze nem kell feltétlen kockázatokra gondolni: ha valahol fejlett IT infrastruktúra áll a döntéshozók rendelkezésére, ott a szimulációk előtt is megnyílik az út – avagy minden mindennel összefügg.

„Ahhoz, hogy valaki sikeresen tudjon versenyre kelni napjaink adatvezérelt, posztdigitális gazdaságában, kifinomult stratégiára van szüksége a technológiák bevezetése terén, és világos jövőképpel kell rendelkeznie arról, hogy milyen rendszerekre lesz szüksége vállalatának a jövőben. Legfrissebb kutatásunkból kiderül, hogy a világ vezető vállalatai határokon átívelő, alkalmazkodó és radikálisan emberi rendszerekbe invesztálnak, hogy a legmagasabb szintet érjék el az innováció, az üzleti teljesítmény és az értékteremtés terén” – mondta Bhaskar Ghosh csoportszintű vezérigazgató.

Kép: Nicole Wolf // Unsplash