Új hirdetési megoldással jelentkezik a Google. A Google Shopping miatt élénkülhet a verseny, de a kisebb, kevésbé ismert cégek könnyen pórul járhatnak vele.
Magyarországon is elérhető mától a Google új, termékalapú hirdetési megoldása, a Google Shopping, áll a Growww Digital közép-és kelet-európai digitálismarketing-ügynökség szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményében. A Google Shopping 30 országban működik,
abban tér el a hagyományos, szöveges Google-hirdetéstől, hogy a kereső legfelső sorában a legjobb ajánlatokat mutatja a keresett termékre, képpel, árral és a boltok nevével. Azaz ha több bolt kínálja ugyanazt a terméket, nagy valószínűséggel annak a hirdetése fog megjelenni, amelyiknek jobb az ára.
A transzparenciával a Google a verseny élénkülését várja. Azzal, hogy összehasonlíthatóvá válnak a legjobb ajánlatok, a vevők könnyebben hozhatnak tudatos döntéseket, de ez a vállalkozásoknak is előnyös, mert lehetővé teszi a hirdetések pontosabb célzását, nagyobb forgalmat és több vásárlást generál – már akinek.
A tengerentúli adatok azt mutatják, hogy a Shopping-kampányok átlagosan 30 százalékkal hatékonyabbak, mint a hagyományos keresőhirdetések. Ugyanakkor a Growww Digital tapasztalatai szerint a Google keresőből érkező forgalom akár 70-80 százaléka is származhat Shopping-hirdetésekből. Ebben a helyzetben felértékelődik a márka és a stratégia jelentősége: minél erősebb egy márka, annál nagyobb valószínűséggel választják hasonló ajánlat esetén.
A nemzetközi gyakorlat azt mutatja, hogy a Shopping-hirdetés a tömegtermékek piacán értelemszerűen a nagy e-commerce szereplőknek kedvez leginkább, akik kedvezőbb árakkal, erős márkával, fejlett stratégiával dominálni tudják ezt a felületet. A kisebb vállalkozások olyan réspiacokon tudnak sikeresek lenni, ahol nem konkurálnak nagy versenytársakkal.
Az export mint kiskapu
A Google Shopping számos exportpiacra nyit kiskaput: könnyebben átjárhatók lesznek a határok, mert ezeket a típusú termékkampányokat könnyebb lokalizálni. Ezért, aki a hazai Shopping-hirdetéseket dominálni tudja, akár külföldi piacokra is léphet.
A dolog persze meg is fordítható: a külföldieknek már nagyobb tapasztalata van a Google Shoppinggal, így az is elképzelhető, hogy egy domináns külföldi szereplő lép be a magyar piacra.
A világ legnagyobb piacain a Shopping-hirdetés 2012 óta működik, az uniós bevezetést versenyjogi akadályok lassították. Magyarországgal egy időben a szolgáltatás Romániában és Szlovákiában is elindul, mely jelenleg mintegy 30 országban működik el világszerte. A bevezetés kezdeti időszakában a hirdetők egy kis százalékának elérhető a Shopping-hirdetés, de a közeljövőben minden hirdető számára hozzáférhetővé válik.