Demján Sándor hagyatéka

Milyen sörözőt hozott létre Budapesten Demján Sándor, ami a mai napig üzemel? (És tele van Demján-képekkel.) Kik zenéltek Sándor-napon, és úgy általában minden ünnepségen, ami számított Demjánnak – és miért […]

Bővebben

Hoppá: Magyarország veri a világátlagot a netezésben

A Google megbízásából készült a Connected Consumer Study, amivel az internet- és mobilhasználati szokásokat mérte fel a Kantar TNS. A tanulmány elkészítéséhez összesen 79 000 embert kérdeztek meg 63 országból.

A felmérés rávilágít a globális trendekre, ugyanakkor olyan regionális és helyi különbségeket is megmutat, amelyek jelentős hatással vannak a vállalkozásokra.

Advertisement

Ezek a tanulmány legfontosabb megállapításai:

  • Globális szinten átlagosan az emberek 76 százaléka mobil eszközről netezik. Az egyes országok között jelentős különbségek vannak: míg Szaúd-Arábiában 96 százalékos, Ukrajnában 51 százalék , Magyarországon 67 százalékos volt ez az arány.
  • A magyar internethasználók 89 százaléka napi szinten megy fel a netre.
  • Magyarországon a teljes lakosság 81 százaléka használja az internetet magáncélra. Ez valamivel magasabb, mint a 77 százalékos globális átlag.
  • Egyre több az okostelefon: 2013-ban a magyarok 34,3 százalékának volt okostelefonja, addig 2017-ben már 65 százalékának.
  • Átlagosan 2,5 internetezésre képes eszközünk van.
  • Nincs jelentős eltérés a korosztályok között: az internetezők 45 százalékát teszi ki a 45 év feletti korosztály, és az 55 év felettiek 43 százaléka mobilról megy fel a világhálóra.

A vásárlást is mobilról intézzük

A mobilnet terjedése az internetezési szokásainkat is megváltoztatta:

a magyar netezők 51 százaléka keresett információt, 43 százaléka nézett online videót és 19 százaléka vásárolt online legalább olyan gyakran okostelefonról, mint asztali számítógépról, vagy tabletről.

Ezek jóval nagyobb arányok a négy évvel ezelőtti adatokhoz képest: 2013-ban a keresések esetében ez az arány még csak 15 százalék volt, a videók esetében pedig 10 százalék.

A legdurvább növekedés az internetes vásárlások esetében látható:

négy éve még csak a netezők 4 százaléka vásárolt annyit mobilról, mint asztali gépről, vagyis közel ötszörös növekedésről beszélhetünk.

A GKI felmérése szerint tavaly az internetes vásárlások meghaladták a 360 milliárd forintos forgalmat, és körülbelül 31 millió tranzakció történt.

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő