Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Imákkal növelheti hirdetési bevételeit a Facebook

Ha bejön a Facebook fejlesztése, templomba se kell majd járnia a hívőknek.

Az elmúlt néhány hétben fokozatosan nyitotta ki az Egyesült Államokban a Facebook új fejlesztését: imádkozásra lehet hívni az embereket, illetve jelezhető másoknak, hogy velük imádkozik valaki.

Az imabejegyzések egyelőre vallásos Facebook-csoportok tagjai számára használhatók. A Reuters által gyűjtött példák szerint volt, aki fia vezetési vizsgája miatt, valaki egy lány összetört szíve miatt használta, más pedig imádkozásra hívta társait egy koronavírusban megbetegedett hölgyért. A posztoknál egy imagomb jelenik meg, ennek megnyomásával lehet jelezni, hogy valaki csatlakozott az imához, a nevüket pedig a lájkokhoz hasonlóan mutatja a rendszer.

Elköteleződés

A Facebook hitpartneri kapcsolatok vezetője, Nona Jones megerősítette a hírügynökségnek, hogy az imádkozó felhasználók is célzott hirdetéseket kapnak majd, de

leszögezte, az ima tartalma vagy a funkció használata alapján nem lesznek személyre szabva a hirdetések.

Szintén nem fogják lehetővé tenni a hirdetőknek, hogy az imafunkciót használókra célzott kampányokat indítsanak, illetve azok sem képeznek hirdetési kategóriát, akik megosztják a profiljukon, hogy katolikusok vagy más vallásúak.

Jones szerint a világjárvány alatt látványosan megnövekedett a spirituális tartalmak megosztása Facebookon. Ezt meglovagolva a cég még „kezdőcsomagokat” is összeállított vallási közösségek számára, hogy online közvetíthessék szertartásaikat. A Facebook a különböző vallásos szervezetekkel is felvette a kapcsolatot, hogy összegyűjtse a tapasztalatokat, ezek mentén fejlesztették az imafunkciókat is.

A Reuters szerint a Facebook ezzel magához vonzotta azokat a szervezeteket és hívőket, akik eddig más online szolgáltatónál, például a kifejezetten vallásukat gyakorlókra specializálódott Life.Church.

Az eddigi imagyakorlat árnyoldalairól is többen beszéltek a Reutersnek, például aggódnak azért, hogy ha valaki imában osztja meg problémáját, azt csalók pénz reményében kihasználhatják, illetve hogy a magánélet újabb szelete kerül a nyilvánosság elé.

Borítókép: Gerd Altmann, Pixabay
Oszd meg!