Két ex Google-mérnök startupja, a Nuro idén áprilisban megkapta az engedélyt, hogy Kaliforniában kivigyék az utakra áruszállításra használt önvezető autóikat.
Dave Ferguson és Jiajun “JZ” Zhu Nuro-alapítók a Google önvezető autókat fejlesztő projektjében is együtt dolgoztak. A startup 2019-ben 1 milliárd dolláros befektetést kapott a Soft Bank Vision Fund nevű tőkealap kezelőjétől – írja az amerikai Forbes.
A 2018-ban fejlesztett autó szolgáltatásai iránt a koronavírus-járvány ideje alatt megháromszorozódott a kereslet, miután, aki csak tudott, átállt az érintésmentes kiszállításra. Egy sofőr nélküli autónál pedig nehéz érintésmentesebb futárt elképzelni. A Nuro olyan partnerekkel kezdett együttműködésbe, mint a Walmart vagy a Domino’s Pizza.
A kenyérpirító alakú elektromos autó teljesen önvezető, a mérete egy normál személygépkocsinak a fele. A Nuro R2 robotfutárok csak árut szállítanak, városi és külvárosi utcákra vannak tervezve, a maximális sebességük 40 kilométer óránként.
A Nuro R2 csak árukat szállít.
Más önvezető autókhoz hasonlóan a Nuro robotfutárai is
lézeres érzékelőkkel, radarral és digitális kamerákkal vannak felszerelve, hogy
megfelelően fel tudják mérni a környezetüket.
Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma áprilisban jóváhagyta a cégnek, hogy a Nuro R2 autókat (amelyekben nincsen hagyományos pedál, szélvédő vagy tükrök) használják az utakon a Szilícium-völgyben.
A céget jelenleg 2,7 milliárd dollára értékelik, ami így felveheti a versenyt a nagyobb techcégek fejlesztéseivel is az önvezető autók egyre jobban felfutó piacán.
Az Amazon júniusban 1 milliárd dollárért vette meg az elektromos önvezető autókat fejlesztő Zoox nevű startupot. A Google korábbi önvezető autós projektjéből alakult Waymo közös fejlesztésre szóló megállapodást kötött a Volvoval, a Fiattal, a Jaguarral és a Renault Nissannal is.
Fotók: Nuro.ai