A keresetben viszonylag kevés szó esik arról, hogy az előzmények között szerepelt Musk antiszemita bejegyzése és a hirdetéstől visszalépő vállalatok vezetőinek picsába elküldése.
Az X újabb vállalatokat vont be az egykori hirdetői elleni perbe, amelyet tavaly indítottak egy texasi szövetségi bíróságon. Elon Musk közösségi médiaplatformja azzal vádolja a cégeket, hogy azok egymással egyeztetve bojkottálták az X-et, miután Elon Musk 2022-ben felvásárolta azt és átnevezte Twitterről X-re.
A keresetben olyan alperesek szerepelnek, mint a Lego, a Nestlé, a Colgate-Palmolive, a Pinterest és a Shell International. Az X szerint a Hirdetők Világszövetsége aggódott amiatt, hogy a platform eltér a Global Alliance for Responsible Media (GARM) nevű márkabiztonsági kezdeményezéstől. Ennek következtében a szervezet nagyszabású reklámszünetet készített elő, és ezért 18 GARM-tag előre egyeztetve leállította a hirdetések vásárlását a Twitteren. Muskék szerint emiatt több milliárd dollár reklámbevételtől estek el.
A Twittert valóban számos hirdető hagyta ott a felvásárlást követően, ami miatt 2,2 milliárd dollár hirdetési bevételtől esett el a platform. Ugyanakkor erre azután került sor, hogy Musk antiszemita posztot rakott ki, majd a The New York Times egyik pódiumbeszélgetésén azt üzente a hirdetéstől visszalépő cégek vezetőinek, hogy „baszódjanak meg”.