Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Élő shopping-közvetítésekkel turbózza a Facebook a vásárlásokat

Péntektől indul a „Live Shopping Fridays”, a Facebook új szolgáltatása, ami a közösségi platformot használó márkákat és a fogyasztókat kapcsolja össze egy interaktív vásárlói élmény nyújtásával. A július közepéig tartó, heti rendszerességű műsorban olyan brandek vesznek majd részt, mint az Abercrombie and Fitch, a Bobbi Brown Cosmetics, vagy a Clinique.

Tavaly óta demózzák a Facebook shopping-közvetítését, akkor kisebb, a koronavírus miatt forgalomkieséstől szenvedő üzletnek nyújtottak lehetőséget a próbaidőszakra való feliratkozásra. A május 22-én induló eseménysorozatra most nagyobb nevekkel indulnak:

a cél a funkció népszerűsítése mellett a kisvállalkozások után a nagy márkák biztatása arra, hogy próbálják ki az élő shopping-közvetítéseket.

A részvétel a programban 2021 júniusáig ingyenes, de később a vásárlások utáni jutalék hatalmas bevételt jelenthet a közösségimédia-óriás számára. 

Meghekkelte az Instagram rendszerét, így ment neki a Signal a Facebooknak

Nagy dobás lehet a jövőben, a Facebook most akar piacot foglalni

Az élő videós közvetítések lényege a termékek vásárlásának könnyedsége: a nézők a streaming elhagyása nélkül tudnak az éppen szóban forgó termékről további információkat olvasni, vagy a kosárba helyezni azt. A vásárlást még a közvetítés alatt, vagy később bármikor véglegesíthetik.

A vásárlás után az üzletek megkapják a felhasználók szállítási címét, ha a felhasználó beleegyezik, akkor pedig az aranyat érő, később egyéb promóciókra felhasználható telefonszám és az e-mail cím is a márkáknál landol.  

A Bobbi Brown Cosmetics make-up útmutató videókkal vesz részt a pénteki eseményeken. Fotó: Facebook

A Facebookon jelenlévő márkák többféle műsort is készíthetnek a követőiknek: gyakori az üzletek kulisszatitkaiba beavató videós közvetítés, de az úgynevezett „hogyan használd” bemutatók is, főleg, ha még bedobnak egy-két influenszert is műsorvezetőnek.

Hasonló megoldásokkal kísérletezik több startup is, mint például a NTWRK, Popshop Live, de a TikTok is – utóbbi a Walmarttal közös műsort készített felületén. A többi óriás is hamarosan beszáll: az Amazon és a YouTube is bétateszteli az élő vásárlós megoldásokat.

Mindez természetesen nem véletlen: az elmúlt években felfűtött e-kereskedelmi piac ötvözése a közösségi médiával hatalmas bevételi forrást jelenthet mind a gyártók, mind a social media platformok számára.

„Az e-kereskedelem könnyebbé tette a vásárlást, de a kirakatban való nézelődés online megfelelője még hiányzik – mondta Yulie Kwon Kim, a Facebook App Commerce vezetője. – Miközben nézelődsz, sokszor szeretnéd hallani egy élő ember ajánlását. Ezt egyre többen teszik meg a közösségi médián keresztül.”

Kwon Kim azt is kiemelte, hogy napjainkban globális szinten a fogyasztók háromnegyede kap vásárlási ajánlatokat a Facebookon, Instagramon, a WhatsAppon vagy a Messengeren keresztül. Kétharmaduk pedig egyetért abban, hogy a vásárlási döntések meghozatalához a közösségi média ma már ugyanolyan fontos, mint a többi információs csatorna.

A Facebook a szolgáltatását jelenleg ingyen kínálja a kis- és nagyvállalatoknak egyaránt: valószínűleg így akarnak előre is egy nagy szeletet kivágni a hatalmas bevételekkel kecsegtető online vásárlói piacból.

Borító: Souvik Banerjee 

Oszd meg!