Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Egy korszak vége: eladhatják a Rolling Stone magazint

Kiadói mellényúlások és a printlapokat sújtó kedvezőtlen trendek összefogtak az ikonikus magazin ellen.

1967-ben egy 21 éves srác, Jann S. Wenner egy San Franciscói irodából elindította azt a magazint, ami a baby boomer nemzedék legmeghatározóbb lapja lett. A Rolling Stone a maga nemében egyedülálló, laza, de minőségi tartalommal és hatalmas befolyással rendelkező lappá vált, aminek a címlapján szerepelni szinte fogalomnak számított.

Aztán fordultak a szelek. A printlapoknak – bármennyire is fáj kimondani – úgy tűnik, hogy leáldozóban van, és még az olyan óriások, mint a Rolling Stone, sem tudnak elmenekülni előle.

A Wall Street Journal információi szerint Wenner, bár sokáig küzdött, hogy megőrizze a lap függetlenségét, a közeljövőben (feltehetőleg a magazin 50. születésnapján) be fogja jelenteni, hogy eladásra kínálja a cég többségi részvényeit.  A feltételezést egy korábbi interjúra alapozzák, ahol Wenner beismerte, a lap jövője a jelenlegi formában bizonytalanná vált.

A cég portfóliójának több magazin is a részese volt. 2001-ben a Walt Disney megvette a US Weekly részvényeinek 50%-át, 40 millió dollárt fizetett érte. Wennerék öt évvel később 300 millióért vették vissza. Az ügylet miatt a cég egy évtizedre eladósodott, és emiatt nem tudtak végrehajtani több szükséges befektetést. Ebben az időben a Rolling Stone hirdetési bevételei is bezuhantak, ráadásul az olvasók az internethez fordultak, a cég pedig (köszönhetően Wenner makacsságának) csak lassan reagált erre.

Mikor a Men’s Journaltól is megváltak, a bevételek padlót fogtak ( a US Weekly és a Men’s Journal hozta a reklámbevételek háromnegyedét). A Wenner-birodalom (Wenner Media) jelenleg az alapító fiának, a 27 éves Gus Wennernek a keze alatt van, ő szervezte meg a portfólió részeinek értékesítését, amikor látta, hogy pénzügyileg hová tart a cég.

Mennyit érhet most a magazin? 1999-ben 500 millió dollárt ajánlottak Wennernek a lapért- akkor csak nevetett, ma viszont valószínűleg a két kezét összetenné egy ilyen ajánlatért tavaly ugyanis a BandLab 40 millió dolláros befektetésért cserébe megszerezte magának a részvények 49 százalékát. Bár az alapító és fia azt tervezi, hogy az exit után is a lapnál maradnak, elismerték, hogy ez már nem rajtuk, hanem az új tulajdonoson fog múlni.

 

Aki valamit kreál, felépít, teremt, azért tudja megtenni, mert nem szégyelli magát. Aki szégyelli magát, nem mer teremteni. Hát akkor mit tehet? Rombol. Szerintem a rombolás a szégyenből ered.