Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Egy korszak vége: eladhatják a Rolling Stone magazint

Kiadói mellényúlások és a printlapokat sújtó kedvezőtlen trendek összefogtak az ikonikus magazin ellen.

1967-ben egy 21 éves srác, Jann S. Wenner egy San Franciscói irodából elindította azt a magazint, ami a baby boomer nemzedék legmeghatározóbb lapja lett. A Rolling Stone a maga nemében egyedülálló, laza, de minőségi tartalommal és hatalmas befolyással rendelkező lappá vált, aminek a címlapján szerepelni szinte fogalomnak számított.

Aztán fordultak a szelek. A printlapoknak – bármennyire is fáj kimondani – úgy tűnik, hogy leáldozóban van, és még az olyan óriások, mint a Rolling Stone, sem tudnak elmenekülni előle.

A Wall Street Journal információi szerint Wenner, bár sokáig küzdött, hogy megőrizze a lap függetlenségét, a közeljövőben (feltehetőleg a magazin 50. születésnapján) be fogja jelenteni, hogy eladásra kínálja a cég többségi részvényeit.  A feltételezést egy korábbi interjúra alapozzák, ahol Wenner beismerte, a lap jövője a jelenlegi formában bizonytalanná vált.

A cég portfóliójának több magazin is a részese volt. 2001-ben a Walt Disney megvette a US Weekly részvényeinek 50%-át, 40 millió dollárt fizetett érte. Wennerék öt évvel később 300 millióért vették vissza. Az ügylet miatt a cég egy évtizedre eladósodott, és emiatt nem tudtak végrehajtani több szükséges befektetést. Ebben az időben a Rolling Stone hirdetési bevételei is bezuhantak, ráadásul az olvasók az internethez fordultak, a cég pedig (köszönhetően Wenner makacsságának) csak lassan reagált erre.

Mikor a Men’s Journaltól is megváltak, a bevételek padlót fogtak ( a US Weekly és a Men’s Journal hozta a reklámbevételek háromnegyedét). A Wenner-birodalom (Wenner Media) jelenleg az alapító fiának, a 27 éves Gus Wennernek a keze alatt van, ő szervezte meg a portfólió részeinek értékesítését, amikor látta, hogy pénzügyileg hová tart a cég.

Mennyit érhet most a magazin? 1999-ben 500 millió dollárt ajánlottak Wennernek a lapért- akkor csak nevetett, ma viszont valószínűleg a két kezét összetenné egy ilyen ajánlatért tavaly ugyanis a BandLab 40 millió dolláros befektetésért cserébe megszerezte magának a részvények 49 százalékát. Bár az alapító és fia azt tervezi, hogy az exit után is a lapnál maradnak, elismerték, hogy ez már nem rajtuk, hanem az új tulajdonoson fog múlni.

 

 

"Az a baj, hogy sok nagy cégnél, a procedúra a gondolkodás helyettesítőjévé válik. Arra bíztatnak, hogy úgy viselkedj, mint egy kis fogaskerék a komplex gépezetben."