Csendben világhírű, 200 éves és magyar. Mi az?

Talán olvastad – mert még a Washington Post és a New York Times is lehozta –, hogy januári számunkat idő előtt vissza kellett hívni az újságárusoktól. A Hell Energy tulajdonosai kértek ideiglenes intézkedést […]

Bővebben

Kép: Orbital Strangers

Bemutatkozik a magyar stúdió, ami dollármilliárdos cégeknek készít animációs filmeket

Ha azt mondom, Call of Duty, Assassin’s Creed, Netflix és Titanic, látszólag nem lesz közös pont, pedig a Digic Pictures történetében mindegyik felsorolt név szerepet játszik. És akkor Andy Vajnát még nem is említettem – a teljes sztori a Forbes májusi számában olvasható.

Rabb Alex a kilencvenes évek fiatal vállalkozójából lett Amerikába szakadt filmes szakember, aki az ott szerzett tudást hazahozva, Andy Vajna filmmogullal közösen alapított egy különleges animációs stúdiót.

A Digic Pictures nemcsak azért érdekes, mert bonyolult története, még annál is érdekesebb cégháttere és több milliárdos árbevétele van.

Hanem azért is, mert alig pár olyan stúdió van a világon, ami ekkora mennyiségben és ilyen magas minőségben állítana elő 3D animációs filmeket.

A Digic elsősorban videojátékokhoz készít előzeteseket, átvezetőket, kedvcsináló anyagokat, de nemrég a Netflixszel is lepaktáltak, hogy elkészíthessenek egy epizódot a Love, Death & Robots című animációs antológiasorozatból.

A kritikai siker magáért beszél, az öröm azonban nem teljes, mert Andy Vajna már nem láthatta a kész produktumot. Ott volt viszont, amikor a cég a kezdeti VFX-szárnypróbálgatásokat követően átállt a komputeranimációra –

majd’ húsz évvel később ott tartunk, hogy a Digic fogalom, külföldön szakemberek asszociálnak a cégre Magyarországról.

A vasat persze addig kell ütni, amíg meleg, ezt pedig Alex is tudja: a jövőben nemcsak egy egész estés filmre számíthatunk a Digictől, de egy teljesen új stúdióra is, aminek a valósidejű 3D-grafika lesz a célterülete. És akkor az Andy Vajna utáni öröklés kérdéséről még nem is beszéltünk.

A Digic Pictures teljes történetét keresd a Forbes magazin májusi számában!

 

"Én azt a definíciót szeretem, hogy ott kezdődik a big data, ahol az adatmennyiség elkezd problémává válni."