Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

Csak egy kupát akart, ma világbajnok – saját termékeivel is elindult a piacon Kiss Virág

Kiss Virág 28 éves, az elmúlt hat évben amerikai diplomát szerzett politológia szakon, mára pedig a jogi egyetemet is kijárta. 178 ezer Instagram-követője mégis elsősorban a legeredményesebb magyar bikinifitnesz-versenyzőként tartja számon. Virág tanácsadói vállalkozása után most sajátmárkás termékeivel is berobban, a Forbes Flow nagyszínpadán beszélt róla először.

Kiss Virág kétszeres Arnold Classic Europe győztes, tízszeres IFBB győztes, abszolút bajnok, magyar bajnok testépítésben, pontosabban bikinifitneszben. 2016 őszén nyolc nemzetközi fitneszversenyen indult és nyolc aranyat nyert, köztük az egyik világbajnoki arany volt. Mi mégis Selfbrandmester címmel írtunk róla cikket a tavaszi Forbes Urbanben: a jogász végzettségű sportoló a rajongótáborával és a szponzoraival is nagyon tudatosan bánik, miközben márkájára céget épít.

Forbes Urban, 2017. május

Kiss Virág fitneszvilágbajnok is vendégünk volt múlt csütörtökön a Forbes Flow-n, egy nappal azután, hogy hivatalon is elindította saját termékeire építő webshopját, a saját csatornáit – 103 ezer Facebook- és 178 ezer Instagram-követőjét – leszámítva itt beszélt róla először.

„Ez egyelőre egy kis családi vállalkozás. Tegnap este még apukám dobozolta a megrendelésre váró ruhákat.”

A békéscsabai lány elmondta, azért várt eddig a saját tervezésű fitneszruháival és -termékeivel való piacra lépésre, mert korábban nem volt ehhez elég tőkéje, befektetőre pedig nem akart támaszkodni. Saját erején felül most szülei és párja támogatásával vágott bele.

Békésből Melbourne-ig

Virág mindig is sportos gyerek volt, sok mindenben kipróbálta magát, és mindennél jobban vágyott egy kupára – szinte mindegy volt, milyen sportban, de mindenáron győzni szeretett volna. A bikinifitneszre 2012-ben talált rá, és már az első egy évben nemzetközi aranyéremig vitte. Onnantól azt is tudta, hogy a sportból szeretne majd megélni, így rögtön szponzorok után nézett.

„Megnéztem, hogy milyen táplálékkiegészítő-cégek vannak Magyarországon. A Scitec nem volt szimpatikus, túl maszkulinnak találtam, a Biotech-kel viszont azonosulni tudtam, megláttam az arculatukban a lágyabb, csajosabb vonásokat is.” Virág írt egy levelet, önéletrajzot a cég hazai értékesítési vezetőjének, és a közös munka valamivel később, szépen lassan elkezdődött. Az egyik szponzor aztán hozta a másikat, de legfőképpen a nemzetközi eredmények, hiszen menedzsere nem volt, és azóta sincs. 2016-os bajnoki sorozata után már javában kötötte a céges együttműködéseket, szervezte a megjelenéseit, hosszú távú szerződést kötött a Biotech után a Pumával, a Redbull-lal, az Icewatch-csal, a Szentkirályi ásványvízzel és a Szarvasi mozzarellával, de vannak időszakos együttműködései is. Az első perctől tudatos döntés volt, hogy a hazai piacra és rajongókra épít.

„Londonba is tehettem volna a bázisom, de én nagyon szeretem a vidéket, szeretek hetente lejárni, Budapesten és ingázással képzeltem el a jövőmet.”

Ma egyéni vállalkozása és saját cége van, weboldala áprilisban, a róla szóló print cikkünk megjelenésével egy időben indult el, de azonnal beteltek a személyes diéta- és életmódtanácsadásra szánt időpontjai. „Az az ideológiám, hogy a személyi edzés kevés, az egész életmódot kell átgondolni, ha valaki változtatni szeretne az életén. Épp ezért a tanácsadói oldalam három pillérből áll, amiket külön-külön is igénybe lehet venni. Az első a táplálkozás, a második a mozgás, a harmadik a coaching. Ezek nagyon részletes és egy hónapos időtartamra szóló tanácsadások” – mondta tavasszal az akár 55 ezer forintos csomagjairól. A Flow nagyszínpadán ehhez azt is hozzátette, hogy szerinte ez az ár egyáltalán nem magas a hazai, és főleg a nemzetközi viszonyokhoz képest.

Amikor összeállítottam a csomagjaimat, megnéztem, mások mennyiért kínálnak hasonló szolgáltatást a piacon, aztán lefeleztem az áraikat.

Azóta sportegyesületet is alapított, ahol edző- és üzlettársával, Lekli Lászlóval bikinifitnesz versenyekre készítenek fel lányokat (jelenleg 40 ügyfelük van). Illetve azóta Virágot nevezték ki a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) sportalelnökének is. Profi versenyzőként is debütált: amatőrként elért eredményei után kvalifikálták, így utazhatott ki tavaly Melbourne-be, az ausztrál Arnold Classicra.

Jelenleg azon dolgozik, hogy a profik között is a dobogóra állhasson. Plusz a közösségi médiában felépített márkája pénzre váltásán.

Honlapján azt írja, az edzőruhákat, amiket eddig a napi több órás edzésein, a fotózásokon és közönségtalálkozókon viselt, magának tervezte, varratta, logóztatta, lényegében ezeket kezdi most árusítani. Hamarosan élelmiszerekkel és kozmetikumokkal is jelentkezik. Az, hogy a saját termékek esetleg hátrányosan érintenék a Biotech-kel való együttműködését, tagadta, szerinte a két márka csak erősíti egymást.

Virágnak korábban nagyjából ugyanannyi bevétele érkezett szponzoroktól, mint a tanácsadásból, ez a webshoppal átalakulhat. Ami azért sem rossz, mert ahogy mondta, szeretne családot alapítani, nem tervezi az egész életét versenyzéssel tölteni.

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő