Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

A nyitás a budapesti reptér forgalmát is felpörgette

A kormány idén május végén erősítette meg, hogy megszerezné a Budapesti Liszt Ferenc Repülőteret, aminek a forgalmán már látszik a nyitás hatása. A 2021. májusi forgalom a négyszerese a tavaly májusi forgalomnak. 

A koronavírus elleni átoltottság növekedésével és az utazási korlátozások fokozatos feloldásával az utasszámban is megfigyelhető a mérsékelt emelkedés. 2021 áprilisához képest májusban 37 százalékkal nőtt a személyforgalom.

2021 májusában közel 89 ezer utas fordult meg a budapesti reptéren, ez négyszerese a tavaly májusi forgalomnak.

A nyaralni indulók jelenleg 89 úti célból választhatnak. Köztük 11 görög városba és szigetre juthatnak el közvetlen járattal, ami Görögország viszonylatában rekordnak számít. Ezenkívül Törökország, Ciprus és Horvátország is újra a célállomások között szerepel.

Tényleg olcsóbb Horvátország, mint a Balaton? Itt vannak a számok

110 millió eurós veszteség, többségi tulajdonért kopogtató állam

A növekvő utasforgalomnak köszönhetően június 14-től újraindult a 100E buszjárat is, amivel a repteret közvetlenül közelíthetik meg az utasok a belvárosából. De nem csak egyre több utas, hanem a magyar állam is szívesen a közelébe férkőzne a Budapesti Liszt Ferenc Repülőtérnek.

A kormány 2021. május végi döntése alapján Palkovics László vezetésével tárgyalásba kezd a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport többségi tulajdonrészének megszerzéséről. A Forbes korábbi számításai szerint a reptér értéke 625–699 milliárd forint között lehet.

A budapesti repülőtér, mint ingatlan ma is állami tulajdonban van, az azt üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt. viszont magánbefektetők kezében. 

A cég, aminek a többségi tulajdonért most tárgyal a kormány 2019-ben az addigi legjobb évét zárta utasforgalom alapján, 2020-ban viszont 110 milliós veszteséggel a legnehezebb évén van túl. Tavaly az utasforgalom a 2019-es szint csupán 24 százalékát érte el. A Budapest Airport Zrt. 118 millió eurós nettó árbevétele 65 százalékkal volt kevesebb, mint 2019-ben.

Borítókép: Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér B terminál. Fotó: Budapest Airport

 

 

Oszd meg!