Közel 2 ezer milliárd forintos (7,15 milliárd dollár) licenszerződést írt alá a Nestlé a Starbucksszal, ezzel a svájci cég lett a nemzetközi kávéházlánc előregyártott termékeinek kizárólagos forgalmazója.
Az értékesítési jog minden előregyártott csomagolt termékre vonatkozik (beleértve a TeavanaTM/MC teákat és a Seattle’s Best Coffee kávékat is), de ezeket
csak a Starbucks-üzleteken kívüli boltokban vagy benzinkutakban árulják majd.
A tranzakcióval a Nestléhez ötszáz Starbucks-alkalmazott is érkezik majd – írja a Reuters.
A kávészövetséggel mindkét fél jól jár. A megegyezés a Nestlé bevételeire és profitjára is jó hatással lehet, és megerősítheti pozícióját a meleg italok piacán, ráadásul az egzotikus kávéfajták jóval több pénzt hoznak, mint a hagyományos üdítők. A Starbucks az új forrásból felpezsdítheti a saját részvény vásárlásait, valamint termékei – hála a Nestlé nemzetközi piacának – sokkal több fogyasztóhoz eljutnak majd.