Az amerikai Forbes átnyálazta Bloomberg alapítványának dokumentumait és szétszálazta, ki és mennyit kapott.
Rekordösszeget, több mint egymilliárd dollárt költött tavalyi választási kampánya során Michael Bloomberg. Az amerikai Forbes becslése szerint a 70 milliárd dolláros vagyonnal rendelkező Bloombergnek még így is van mit a tejbe aprítania.
A lap átnézte a Bloomberg Family Foundation 2020-as éves bevallását, a dokumentumok szerint az alapítvány 500 millió dollárt adományozott nonprofit és jótékonysági szervezeteknek. A pénz javát a közegészségüggyel, oktatással és éghajlatváltozással foglalkozó szervezetek kapták.
Michael Bloomberg, a róla elnevezett médiakonszern többségi tulajdonosa Fotó: Bloomberg Philantrophies / Wikimedia
Nyertesek és még nagyobb nyertesek
A dokumentumokban jól látszik, hogy Bloomberg összesen 822 millió dollárt pakolt az alapítvány kasszájába, amiből a kampány alatt 497 millió dollárt adományozott közel 200 szervezetnek.
Az egyéni támogatások összegei 10 ezer és 60 millió dollár között mozogtak.
A pénz hatvan százalékán 10 szervezet osztozott, a legjobban Bloomberg egykori egyeteme, a Johns Hopkins Egyetem járt (74,5 millió dollár). 60 millió dollárt kapott a Bloomberg American Health Initiative alapítvány, ami olyan problémák megoldásával foglalkozik, mint a szenvedélybetegségek és a fegyveres erőszak.
Más oktatási intézményeknek is jutott az adományból. A New York-i Egyetemnek 20,3 millió dollár járt, míg négy másik egyetem összesen 58,6 millió dollárt kapott. Utóbbiakban hangsúlyos a fekete diákok képzése.
A támogatások legalább negyven százaléka népegészségügyi kezdeményezéseknek ment, a legkisebb százalékban környezetvédelmi szervezetek kaptak a támogatásból.
A Bloomberg Family Foundation csak egy része Michael Bloomberg jótékonysági birodalmának, a Bloomberg Philanthropies-nak. Az alapítványon átfolyó pénzen kívül Bloomberg személyes vagyonából további 1,1 milliárd dollárt juttatott el különböző jótékonysági szervezeteknek a tavalyi évben.
Belép a magyar piacra az amerikai milliárdos médiacége
fotó: Freddie Collins// Unsplash