Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

A Use Unused befejezi, az olimpia volt az utolsó nagy dobásuk

A hónap végéig látogatható még a Used Unused divatmárka Sas utcai showroomja, utána a márka alapító- és alkotó párosa szétválik – írja a We Love Budapest. Tóth András és Godena-Juhász Attila a divatpiaci környezet változása miatt hozta meg ezt a döntést (a formáció harmadik tagja Füzes Eszter). A csapat tervezte a riói olimpiára utazó magyar küldöttség formaruháit is.

A márka 13 évig működött, 2013-ben a Use International Zrt.-n keresztül szállt be a vállalkozásba a Venturio Kockázati Tőkealap-kezelő, a Jeremie-programban nyertes tőkealapjával. A cél akkor az volt, hogy a márka 5 éven belül a nemzetközi divatiparban intenzív növekedést tudjon megvalósítani. Az alap 300 millió forintos befektetést eszközölt a társaságban 4 évvel ezelőtt.

A cégadatok alapján a várt üzleti áttörés – a szakmai díjak ellenére – elmaradt. A cég bevételeinek nagyjából kétharmada így is exportból származott az előző két évben (a legfrissebb, 2016-os üzleti beszámolójuk még nem található meg a cégjegyzékben). A legutóbbi, 2015-ös beszámolóból az derül ki, hogy a Venturio a társaság 70%-os tulajdonosa volt.

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő