A Temu az amerikai raktárait kihasználva próbál félremozogni az amerikai vámok elől, kérdés, hogy sikerül-e nekik hosszú távon?
Mi történt? A Temu bejelentette, hogy átalakítja szállítási modelljét, és minden amerikai eladást amerikai székhelyű eladókon keresztül bonyolít le.
„Az Egyesült Államokban mostantól minden értékesítést helyi eladók bonyolítanak le, a megrendeléseket pedig az országon belül teljesítik”
– mondta a Temu szóvivője péntek kora reggel kiadott közleményében.
A Temu – és más kínai e-kereskedelmi oldalak, mint például a Shein és az AliExpress – korábban az alacsony áraik miatt lényegében vámmentesen áraszthatták el árukkal az Egyesült Államokat. Ennek Trump vetett véget, és az új vámokkal azt szeretné elérni, hogy a gyártás visszatérjen az USA-ba. A Temu lépése viszont azt mutatja, hogy a nagyvállalatok hogyan kerülhetik el ezt.
Háttér. Korábban a törvények lehetővé tették a 800 dollár vagy annál kisebb értékű áruk vámmentes behozatalát az Egyesült Államokba, gyakran kihagyva az időigényes ellenőrzéseket és papírmunkát. A kínai e-kereskedelmi oldalak maximálisan kihasználták ezt, elárasztva az amerikai piacot ultra-alacsony költségű termékekkel.
A Shein és a Temu termékeinek túlnyomó többségét Kínában gyártják, és közvetlenül az Egyesült Államokba importálják, ezért tudnak ennyire olcsók maradni.
A Temu-trükk. A Temu új üzleti zsargonja, mely szerint „minden értékesítést helyi eladók bonyolítanak le” látszólag megfelel Trump ízlésének, de nem jelenti azt, hogy az adott termék Amerikában készült.
A Temu és a Shein, évek óta építik amerikai raktárportfóliójukat a szállítási idők csökkentése érdekében, és már tavaly elkezdték az áruk felhalmozását az amerikai raktárakban. A Temu weboldalán azt állítja, hogy a helyi raktárakból vásárolt termékekre nem vonatkoznak az importvámok vagy extra szállítási költségek.