Celebek & üzlet = Forbes-nyár

Majka és Hajós András az ország két szegletében nőttek fel. András pesti, újlipótvárosi úrifiú, Majka ózdi vagány. Közös címlapinterjújuk egy jelentős része mégis arról szól, miért lettek jóbarátok, miért köti […]

forbes_cover_aug_hq

Bővebben

forbes_prezi_79020

A Prezi lenyomta a Powerpointot

Oszd meg!

A Harvard Egyetem friss kutatása szerint a zoomolható felületű prezentációs szoftverek sokkal jobban lekötik a hallgatóságot, mint a hagyományos slide-ok.

A friss kutatás a különböző kommunikációs csatornák pszichológiáját vizsgálta kettős vakteszttel végzett méréseken, az eredményekről a PLOS ONE tudományos magazinban számoltak be.

Az eltérő prezentációs technikák összehasonlításakor a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy az interaktív előadás és a zoomlolható felület (Zoomable User Interface – ZUI) – amelyben az előadó egy elméletben végtelen vászonon helyezi el az információkat és azokba belezoomolva illetve a hallgatókat végigvezetve mondja el az előadását – emlékezetesebb, magával ragadóbb, és hallgatóság figyelmét jobban lekötő prezentációkat eredményezett.

A kutatók a kísérlethez a zoomolható felületű szoftverre a példaként a Prezit, a slide alapú prezentációs szoftverek közül pedig a Power Pointot használták. “A kutatásban részt vett alanyok, a Prezit (a zoomolható felületű szoftvert) rendszerezettebbnek, magával ragadóbbnak, meggyőzőbbnek és hatékonyabbnak találták, mint a PowerPoint-tal vagy a csak szóban elmondott előadásokat” – írták a kutatók a PLOS ONE-ban megjelent cikkükben.

A hangsúly ugyanakkor nem a Prezin vagy a Powerpointon van, hanem a prezentációk közötti technológiai különbségeken: “a tesztalanyok a zoomolható felület, illetve a slide alapú előadás, nem pedig nevesítve a Prezi és a Power Point között hoztak döntést” – tették hozzá a kutatók. Ezzel együtt azt is kiemelték, hogy a kutatás alapján “a közönség a Prezit, (zoomolható felületű szoftver) preferálta a Power Pointtal szemben (slide alapú szoftver), valamint, hogy a különbség a zoomolható felület tulajdonságaiban kereshető: azaz oldalirányú mozgás és a zoomolás lehetőségében”.

Árvai Péter, Prezi CEO

Árvai Péter, a Prezi egyik alapítója, A magyar startupnak ma már Budapesten, San Fransisco-ban és Mexikóvárosban is van irodája

A Harvard egyetem kutatását, amelynek célja az volt, hogy jobban megértsék az “üzenet” és a “médium” közötti kapcsolatot, a Prezi kezdeményezte és finanszírozta. A kutatás az egyetemmel kötött megállapodás értelmében függetlenül, kettős vakteszttel készült. A kutatást, Samuel T. Moulton, a Harvard Egyetem Pszichológia tanszékének munkatársa, a Harvard Tanulási és Tanítási központjának korábbi igazgatója vezette.

A kutatás részletei

A tanulmány valódi üzleti élethelyzetek szimulálásával készült, amelyben a résztvevőket véletlenszerűen csoportokra osztották. A csoport tagjai Power Pointtal slide alapú, Prezivel pedig zoomolható felületű előadásokat készítettek. Emellett csak szóban, vizuális segédeszköz nélkül is előadták az előadásukat egy reprezentatív mintájú közönségnek.

  1. A vizuális segítség nélkül szóban elmondott, valamint a slide alapú előadásokkal szemben (amelyek egy előre meghatározott útvonalon lineáris előadást tesznek lehetővé) a zoomolható virtuális vásznon készült előadások jobban lekötötték a közönség figyelmét és élvezetesebbek voltak számukra.
  2. Mivel a zoomolható felülettel elmondott előadások élvezetesebbek voltak és a jobban megfogták a közönséget, ezért azokat az előadókat, akik ezt használták, pozitívabban ítélte meg a hallgatóság.
  3. Az eredmények azt mutatják, hogy a résztvevők a prezentációk alapján hoztak üzleti döntést az előadókkal kapcsolatban és a zoomolható felüleletű szoftverek, mint például a Prezi, előnyösen befolyásolta, hogy milyen véleményt formáltak.

 

Ezeket láttad?
Címkefelhő