Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

A Nestlé termékek több mint fele egészségtelen, mindig is az lesz, és ezt a cég is tudja

Kiszivárgott egy a felsővezetők körében keringő dokumentum.

A Financial Times egy belső dokumentumra hivatkozva azt írja, hogy a világ legnagyobb élelmiszergyártó cége, a Nestlé, elismerte, hogy termékeinek legalább 60 százaléka nem éri el az egészségesnek mondott kategória globálisan alkalmazott küszöbértékét, és néhány termékük soha nem is fogja elérni azt.

Ugyanis hiába próbálkoznak például a só-, vagy a cukortartalom csökkentésével, az ízélményt is meg akarják tartani, a kettő pedig nehezen feloldható ellentétet szül.

3,5 pont alatt

A világszerte alkalmazott 1-től 5-ig terjedő skálán 3,5 jelenti azt a pontszámot, ami felett egészségesnek minősül egy étel vagy ital, ezt a Nestlé termékeinek mindössze 37 százaléka teljesíti úgy, hogy az állateledeleket és néhány speciális táplálékot nem vettek figyelembe.

Az étel- és italportfólió mintegy 70 százaléka van a küszöb alatt, ezen belül az italok 96 százaléka (kivéve a tiszta kávé), az édességek és a jégkrémek 99 százaléka.

A Nestlé vizek és a cég tejtermékei magasabb pontszámot kaptak, előbbiek 82 százaléka, utóbbiak 60 százaléka éri el a 3,5-ös küszöbértéket.

A vizsgált termékekben ugyanakkor nincsenek benne a Nestlé bébiételei, állateledelei, kávéi és a bizonyos egészségügyi problémákkal küzdők számára kialakított speciális táplálékok – ezeket is figyelembe véve a Nestlé éves bevételének nagyjából felét érintik az egészségtelennek tartott termékek.

Dolgoznak rajta

A Financial Times által megszerzett prezentációból az is kiderül, hogy a Nestlé vezetőségét régóta foglalkoztatja a probléma, hiszen maguk is érzik a fogyasztók és a szabályozók felőli nyomást, folyamatosan próbálkoznak is különböző fejlesztésekkel és módosításokkal, hogy minél egészségesebbé tegyék az általuk gyártott termékeket.

Az egyik legnehezebb kérdés a só- és cukortartalom csökkentése úgy, hogy az ízben ne legyen nagy változás, de ez nem könnyű feladat.

„Az elmúlt húsz évben jelentősen csökkentettük a termékeink cukor- és sótartalmát, csak az elmúlt hét évben 14-15 százalékkal” – írja a lap a Nestlé vezérigazgatójára hivatkozva.          

A társaság mindenesetre további változtatásokon dolgozik, és még az idén nyilvánosságra hoznák, hogy milyen lépéseket tesznek az egészségesebb ételek irányába.

Oszd meg!