Nettó 8 óra, és menj haza játszani!

Csanády István szembe megy az árral. Van egy 30 fős startupja, amely most kapott 2 milliárd forint befektetést, nem is akárhonnan, hanem a Revolut és a Spotify egykori befektetőitől. Alkalmazásuk, […]

Bővebben

A legnagyobb magyar sztárokat már felépítette, most hétköznapi embereknek segít a menedzser, az egyik legbefolyásosabb magyar nő

„Mindig is az első második ember akartam lenni valaki mögött, eszem ágában sem volt előtérbe lépni” – mondja Kende-Hofherr Krisztina, a Forbes 2018 áprilisának címlaposa, a legnagyobb hazai sztárok menedzsere. A mondat a címlapinterjúban is elhangzott tőle, most mégis arról kérdezem egy budai kávézóban, miért lépett motivációselőadói szerepbe. Vagy egyáltalán: miért szeretne egy 220 milliós árbevételű, piacvezető cég alapító-tulajdonosa, a legnagyobb magyar sztárok elsőszámú menedzsere, egy sikeres tévés producer hétköznapi emberek százainak, ezreinek problémáival foglalkozni?

„Csatos Erika évek óta hívott, hogy adjak elő az általa szervezett Álomjövő konferencián, de én nem szerettem szerepelni” – Kende-Hoffherr Krisztina egy augusztusi balatoni party hevében azonban már nem volt képes harmadszor is azt mondani, hogy ő nem szeret szerepelni, és nem merte harmadszor is visszautasítani a felkérést. Krisztina igent mondott, és 2018 októberében Kecskemét színpadán, 300 fő előtt mesélte el, hogyan lett a Sláger Rádió kereskedelmi és marketingigazgatója, majd a TV2 kommunikációs igazgatójából független kommunikációs tanácsadó, 2004-től pedig az első hazai menedzsmentcég alapítótulajdonos-vezetője, és többek között Liptai Claudia, Hajós András, Kovács Patrícia, Gryllus Dorka vagy Dobó Kata jobb keze. „Az az október 4-e sorsfordító volt. Nagyon-nagyon izgultam, de a 10. percben azt vettem észre, hogy nagyon jól érzem magam a színpadon.” A 300 nézőből aztán 70 írt neki üzenetet, hogy megköszönje az inspirációt. „Fergeteges energiák szabadultak fel bennem és a közönségben is.”

Kende-Hofherr Krisztina és sztárjai a Forbes 2018 áprilisi címlapján

A visszajelzések hatására gyorsan eljutott oda, hogy kipróbálja a motivációs előadóságot saját szervezésben. „Egyrészt, mert ez önterápia. Amíg készülsz az előadásokra, amíg újra és újra elmondod a történetedet, összeáll a fejedben a saját életed puzzle-ja. Másrészt, mert másoknak is segítenek a szavaim. Hihetetlen, de tényleg megtörtént, hogy valaki a biztatásom hatására indított vállalkozást egy év depresszió után.” Idén január végén könnyedén megtöltötte a MOM 200 fős Kupolatermét „Légy bátor! Lépj! Élj!” című ingyenes előadásával.

„Kriszta korábban is vállalta, most meg aztán pláne elmondja a maga vívódásait és kudarcait. Az ő sztorijai valós szituációk, nem egy rózsaszínűre festett világot árul, hanem egy tapasztalatokon alapuló utat – mondja üzlettársa, a Ken Media társtulajdonosa, Koltay Tamás. – És nem mellesleg baromi jól beszél, színesen, érhetően és magával ragadóan. Az első előadását én is végigültem, utána be kellett vallanom: amellett, hogy nagyon szórakoztató volt, nekem is nagyon sok új infót adott.”

„Mit tegyél, hogy sikeres legyél, mit ne tegyél soha?” „Merj önmagad lenni! Ha mások elvárásai fontosabbak, mint a saját álmaid, akkor az ő életüket éled.” „Legyél olyan ember, akivel szívesen időt töltenél.” „Nem kapsz új életet, ebből kell kihoznod, amit csak szeretnél.” „Aki sikeres, az valamilyen módon rögeszmés és megszállott. Kiemelkedő dolgot unalmas vagy teljesen normális hozzáállással nem lehet elérni.” Krisztina hétköznapi embereknek szóló üzenetei nem sokban különböznek azoktól a lelkesítő beszédektől, amiket menedzserként ügyfeleinek mondott az elmúlt években. Hallgatói azonban most nem sztárok, hanem diplomások és motivált szakmunkások vegyesen, mind olyan emberek – ahogy ő mondja –, akik elakadtak, és egy kisebb lökésre van szükségük. 80 százalékban karriertanácsot kérnek Krisztától, néha a munkahelyi konfliktuskezelésről, a csapatépítésről vagy például a fizetésemelés mikéntjéről kérdezik. A 20 százalék magánéleti kérdést Kriszta igyekszik elhárítani, „például válással kapcsolatban nagyon sokan kérdeznek. Erről semmit sem tudok, nincsen ilyen tapasztalatom, ezért nem válaszolok, szakemberhez irányítom a kérdezőt.” Hol?

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Kende-Hofherr Krisztina (KHK) (@khk_tmc) által megosztott bejegyzés,

A tavaly év végén létrehozott KHK – Kende-Hoffherr Krisztina Facebook-oldalt 2200-an követik, az „Akard jobban, mint amennyire félsz tőle” című zárt Facebook-csoportjának közel ezer tagja van, a KHK_TMC Instagram-oldalt 11,6 ezer ember követi, hírlevelére 850-en iratkoztak fel. Utóbbiban hetente olyan kérdéseket próbál megválaszolni, mint például, hogy miért kell énidő, hogyan kell hatékonyan személyes márkát építeni, vagy hogyan tanulhatunk meg nemet mondani. Cége, a TMC Management vezetése mellett KHK kezdetben rászánt néhány vasárnapot a kérdések megválaszolására, de egy ideje már hétfő reggeli Instagram Live-okban válaszolja meg a legérdekesebbeket. A vlogolás egyelőre nem fér bele az idejébe.

Önismeret, bátorság

Környezetében nem én vagyok az egyetlen, aki nem érti, miért akar egy 220 milliós árbevételű, piacvezető cég alapító-tulajdonosa, a legnagyobb magyar sztárok elsőszámú menedzsere, egy sikeres tévés producer hétköznapi emberek százainak, ezreinek problémáival foglalkozni. De Kriszta hosszan áradozik arról, mennyire feltöltik azok a visszajelzések, amelyeket egy-egy hasznos tanács után újdonsült ügyfeleitől kap.

„Tavaly ősszel többször is eljutottam oda, hogy befejezem, mint menedzser. A kiégést nem lehet elkerülni. Akármennyire szeretem a munkám, akárhány ügyfelem van, már egyikkel sem tud olyan dolog történni, amilyet még nem láttam az elmúlt 15 évben. Új kihívásokra volt szükségem.”

Mióta „új hobbijából” – ahogy ő fogalmaz – töltekezni tud, már újra hajszál pontosan látja azt is, hogy milyen lépéseket kell tennie karrierútján Liptai Claudiának vagy például Ábel Anitának.

„Mindig is erősen érdekelt a pszichológia, de minden előadásom és Live-om elején elmondom, hogy én nem vagyok pszichológus, pszichiáter, tréner vagy pap. Én egy olyan nő vagyok, aki az elmúlt 20-25 éve alatt nagyon sok mindent megélt. Elmesélem, amiket átéletem, és elmondom, hogy bizonyos szituációkban mi az, amit én tennék. Ezen kívül jó példákat hozok” – és már sorolja is, hogy Coelho Alkimistája elsőre hatalmas bukás volt, J. K. Rowling is alulról kezdte, a KFC kecskeszakállas arca pedig hatvan éves kora fölött, több mint ezer visszautasítás után futott be. „Ha azt látod, hogy másnak is rossz, ha azt látod, hogy más is keresztülment az úton, akkor te is képesnek érzed magad rá.”Az ilyen valós életből vett történetek kétségkívül motiválók – az íróként, hasonló üzenetekkel befutott Oravecz Nóra sem véletlenül kommunikációs tanácsadóként folytatja, hasonló szolgáltatásokra alapozza utóbbi évi bevételeit.

„Nem mondok mást a sztároknak, mint a magánembereknek vagy a követőimnek. Én azt mondom mindenkinek, amiben húsz éve hiszek: pozicionáld magad, különböztesd meg magad, mutasd meg magad, hangsúlyozd a jó tulajdonságaidat és lehetőleg ne beszélj a rosszakról, de soha ne mondj magadról valótlant. És merj hinni magadban és az álmaidban”

– mondja Kriszta még mindig a budai kávézóban, de máris hat rám. A tanácsai működnek, legalábbis rajongói visszajelzései nagyban hasonlítanak arra, amit sztárügyfelei neki tulajdonítanak: Kriszta által a benne megbízó emberek megtanulnak hinni magukban, az álmaikban, és megtanultak nemet mondani.

Valami jó

A TMC Management ügyfeleiről már a tavalyi háttérbeszélgetéseim során is kiderült: egy szokatlanul összetartó, erős közösséget alkotnak. Kriszta szerint ugyanez az erős összetartozásérzés a rajongói között is gyorsan kialakult, egymásnak is tanácsokat adnak, amikor pedig egyszer egy névtelen kommentelő bántó kérdést tett fel Krisztának, szétszedték a trollt.

„Ez addig fog működni, amíg hobbiként gondolok rá.” Egyértelmű, felmérhetetlen mennyiségű az idő és az energia, amit Kriszta imidzsének építésébe tesz, még ha anyagi vonzata mostanáig pár százezer forintban meg is állt – ez a két saját szervezésű előadásának helyszínbérlését és a merchandising tárgyak postaköltségeit fedte le. Kapható már ugyanis KHK-s motivációsbögre és élettervező-határidőnapló is. Utóbbi ötletével ismerőse, a Lizzy Card alapítója, Szilágyi Gábor kereste meg. A menedzser erre sem mondott azonnal igent, de a keménykötéses naplóból – amelyben a megfelelő mennyiségű napi folyadékbevitelt is megtervezhetjük, motivációs üzeneteket, tanácsokat, de Kriszta életének képeit is megtaláljuk – mind elfogyott, a 2020-as kiadás már négyszeres mennyiségben, több ezer példányban jön ki (konkrét számokat nem mond), éppen most dolgozik rajta.

Kriszta és üzlettársa, Koltay Tamás, egy közös rendezvényük előtt

Mindeközben továbbra is vezeti a TMC Managementet és 36 ügyfelét, producerként viszi a Spektrum Home-on futó Nő Comment!-et, amelyhez májusban egy 800 fős, egynapos budapesti konferencia- és előadássorozat társult, terelgeti a férje gasztrovállalkozását, a Kende Gastro Zrt-t támogató online gasztromagazint, a Foodyny-t, és új tévéműsorát készíti elő producerként. Az eseményszervezésben, például a NőComment! Nap létrehozásában, vagy a szintén a MOM Kult nagytermében tartott, már belépőjegyes (2700 Ft) saját előadásának megszervezésében az eseményfronton tapasztalt Ken Media segíti, amelynek Kriszta társtulajdonosa, és amely cég szintén egyre több idejét kiteszi.

„Én abszolút ambicionáltam őt, mert azt látom, hogy nagyon jó energiákat tud mozgósítani és nagyon jó kedvvel tervezgeti, csinálja ezeket a projekteket. Nem mellesleg nagyon hitelesnek gondolom – mondja Koltay kollégája új hobbijáról. – Ő nagyon sikeres karrier mellett, vagy annak elágazásaként kezdett tanácsokat adni.”

„Nem attól lett sikeres, hogy tanácsokat ad, hanem azért ad tanácsot, mert sikeres.”

Kis lökés

Beáraztad már magad? – kérdezem, mert sejtem, hogy a Facebook-Insta dimenzión túl jó páran hajlandóak lennének óradíjat fizetni a személyes tanácsadásért, és a UPC és a MetLife is felkérte már előadónak dolgozói motiválására. „A vállalati előadásokat beáraztam, azokért elkérem az áram. A határidőnapló is biztosan kitermeli majd a befektetést, de a civileknek szervezett fellépéseim belépőjegyeit mindig is meg szeretném megtartani mozijegy árban. Azért is, mert tényleg segíteni szeretnék.” Szeretne középiskolásoknak önbizalomnövelő előadásokat tartani, ősztől pedig szakít majd időt a személyes tanácsadásra is, de annak még nincs ára. Addig is, Kriszta hétfő reggeli Live-jait a sztárügyfelei közül is hallgatják néhányan. „Nekik is annyira kell a lelkesítés, mint egy falat kenyér.”

Már egy potenciális szponzor is megjelent a színen, de másfél órás beszélgetésünk alatt ez már a harmadik példája annak, hogy KHK megfontolt típus: még rágódik, passzol-e az énmárkájához a lehetőség, elfogadja-e az ajánlatot.

„Hogy motivációs előadóként legyek Forbes-címlapon!” – vágja rá Kriszta nevetve, amikor megkérdezem, mi a célja az új hobbijával. Aztán sokkal bátortalanabbul folytatja: „Hosszú távon? Szeretném, ha a menedzsment háttérbe szorulna, és az időm nagy részét amjd ez tenné ki. De ez még nagyon messze van.”

Hogy cégei, főleg a TMC Management, amelynek egyedüli tulajdonosa, mennyire életképesek nélküle? Koltay azt mondja, ez a kérdés a lényegre tapint. Az ő megfogalmazása szerint, attól függetlenül, hányan dolgoznak benne, a TMC valójában egy egyszemélyes vállalkozás, amelynek Kriszta és az ő személyisége a motorja. Mindenesetre a topsztár-menedzser most leginkább azt szeretné, ha minél több olyan ember találna rá, „akinek csak egy kicsi lökés kell. Hiszem, hogy ha ők tovább adják a pozitív életszemléletet az ismerőseiknek, aztán ők is tovább adják azt, akkor abból valami jó sülhet ki.”

Fotók: Orbital Strangers

 

"Az üzlet üzleti része sosem érdekelt igazán"

Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója