Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

A bútorra költött forintok negyede az IKEA-nál landol, a járványban is nőtt a bevétel

A magyar IKEA-t a koronavírus sem tartóztatta fel: 8,5 százalékos növekedéssel 98 milliárd forintos bevétellel zárta a 2020-as üzleti évet.

A koronavírus-járvány harmadik hulláma miatt elrendelt – többek között a nem alapvető fontosságú üzletek bezárását is magában foglaló – szigorítások érdekes következménye volt, amikor az intézkedések életbe lépése előtt sorok alakultak ki a budapesti IKEA áruházaknál. Európában a három hazai üzlet nem számít soknak, a kontinensen a lakosságarányos IKEA-ellátottságban a 22. helyen állunk, míg a világon 59 ország közül a 33. helyen – írja a g7.hu. (Az IKEA egyébként valóban betűszó, ezért írják csupa nagybetűvel, Ingvar Kamprad alapító, az Elmtaryd családi farm, valamint Agunnaryd helység kezdőbetűiből tevődik össze.)

Így is Magyarországon a legmagasabb az IKEA piaci részesedése az európai országokban, Svédországban pedig a legkisebb.

 A bútor-, lakástextil- és világítóberendezés-kereskedelem bevételeihez mérve a 2006-os 11 százalékos piaci részesedését megduplázta 2019-ig a cég Magyarországon, ma már lényegében minden negyedik, bútorra költött forint az IKEA-nál landul. Az európai bútorpiacot is letarolta az IKEA: a 2009-es 14 százalékos részesedése 22 százalékra nőtt egy évtized alatt.

A koronavírus-járvány eltérően hatott a régió országaiban lévő IKEA-kra: a 8,5 százalékos nagyar növekedéssel szemben a csehországi értékesítés 1,5 százalékkal csökkent a 2020. augusztus 31-én zárult pénzügyi évben, Szlovákiában 2 százalékos csökkenés volt.

A három hazai áruházában 6,2 millió látogató fordult meg az utóbbi évben, közölük 3,5 millióan vásároltak is. 

A négy csehországi egységben 4,9 millió vásárlót szolgáltak ki, Szlovákiában 2,4 millió látogatót, köztük 1,3 millió vásárlót fogadott a két áruház. Ezek alapján látható, hogy ma már a térségben legalább minden harmadik ember megfordul a cég áruházaiban.

A bútoráruház nagyon jó ütemben és hatékonysággal vágott bele az online értékesítésbe, ez a legutóbbi üzleti évben Szlovákiában 213 százalékkal nőtt, Magyarországon 206, Csehországban pedig 205 százalékkal. Pedig míg mások ingyen adják a házhoz szállítást, átvételi pontot*, az IKEA ezekért is pénzt tud kérni.

Borítókép: az IKEA Facebook-oldala

Oszd meg!