Mike Krieger és Kevin Systrom Instagram-alapítók úgy döntöttek, otthagyják a céget, írtuk tegnap. A különböző posztok és nyilatkozatok alapján az elválás harmonikusra sikerült, a Business Insider azóta viszont elemezte Systrom búcsúposztját. Öt olyan apró elszólást gyűjtöttek össze, ami fölött az átlagolvasó átsiklik, mégis arra utal, hogy az Insta-alapítók és a Facebook szakítása egyáltalán nem volt felhőtlen.
Először is nézzük meg, pontosan hogyan búcsúzott Kevin Systrom:
„Mike és én hálásak vagyunk az Instagramnál eltöltött nyolc, a Facebooknál lévő hat évért. Tizenhárom főről indultunk, ma több mint ezer fős irodánk van szerte a világban, közben pedig egy olyan terméket építettünk, amit egy több mint egymilliárd emberből álló közösség használ és szeret. Készen állunk a következő fejezetre.
Most egy kicsit visszaveszünk, hogy újra felfedezzük a kíváncsiságunkat és a kreativitásunkat. Ahhoz, hogy új dolgokat építsünk, fontos, hogy egy lépést visszalépjünk, hogy megértsük, mi inspirál minket, és párosítsuk ezt azzal, amire a világnak szüksége van. Ez a tervünk.
Miközben vezetőkből két átlagos felhasználóvá válunk – az egymilliárdból –, továbbra is izgatottan figyeljük majd, hogyan alakul az Instagram és a Facebook jövője. Kíváncsian várjuk e két innovatív és rendkívüli cég következő lépéseit.”
Távoznak az Instagram éléről az alapítók
Átlagosnak tűnő búcsúposzt, a Business Insider viszont öt olyan dolgot is talált benne, ami második ránézésre már nem stimmel:
1. Az időzítés
Az, hogy a két társalapító egyszerre döntött úgy, hogy lelép, már önmagában figyelemreméltó. A tény pedig, hogy a bejelentés nem volt előre eltervezve (az ilyenkor szokásos hathetes átmeneti idővel) még hihetetlenebb. Az üzenet világos: a lépés nem volt tervben.
2. Nem hiányzik valami?
Két név nincs a szövegben: Mark Zuckerbergé és Sheryl Sandbergé, a Facebook ügyvezető igazgatójáé.
A hagyományos köszönjük-szépen-az-alapítónak üzenet lehet, hogy elcsépelt, de attól még fontos.
A Business Insider szerzője ennek elhagyását ahhoz hasonlítja, mint amikor valakinek a kézfogását nem fogadjuk el.
3. „Hogy újra felfedezzük a kíváncsiságunkat és a kreativitásunkat.”
A kulcsszó itt az „újra”. Az alapítók, úgy tűnik, világossá akarták tenni, hogy a kreativitásuk és kíváncsiságuk újbóli felfedezése nem olyan, amit a Facebook keretei között meg tudnának valósítani.
4. „Hogy új dolgokat építsünk.”
A Szilícium-völgyben van egy hallgatólagos szabály: azért hagysz el egy céget, hogy több időd legyen a családra, hogy újra feltöltődj, vagy hogy vintage sportautókat gyűjts. Nem azért, hogy új (esetleg kompetitív) dolgokat építs. Legalábbis semmiképp sem hivatkozol erre egy búcsúlevélben.
5. Az időzítés – ismét
Ez utóbbi pont nem a búcsúüzenetből következik, de az is a döntés hirtelenségére utalhat, hogy Systrom jó néhány menő beszédet tartott volna meg a következő hetekben, ilyen például az októberi The Information Subscriber Summit, vagy a novemberi, californiai WSJD Live Conference.
„Egy ilyenből az ember nem sétál ki csak úgy” – foglalja össze tömören a helyzetet a Business Insider egy Instagram-közeli forrása.
Kikértem a GDPR-ral az adataim, megkaptam, most akkor mi van?
Ők a világ leginnovatívabb cégvezetői -Bezos, Musk és Zuckerberg az élen
Borítókép: Cloudvision / Unsplash