Soha ennyi turista nem járt még Magyarországon, mint tavaly. A kereskedelmi szálláshelyek 9,3 százalékkal nagyobb árbevételre tettek szert, mint az azt megelőző évben, ami így meghaladta az 510 milliárd forintot.
Tavaly a kereskedelmi szálláshelyek 5,2 százalékkal több, összesen 12,5 millió vendéget regisztráltak, a vendégéjszakák száma pedig több mint egymillióval nőtt 2017-hez képest, 2018-ban kis híján elérte a 31 milliót, írja a Magyar Turisztikai Ügynökség sajtóközleményében. A bel- és külföldi turisták aránya nagyjából egyenlő, 15,6 millió vendégéjszakát belföldi vendégek töltötték el hazánkban, 15,3-at külföldiek.
A kereskedelmi szálláshelyek 9,3 százalékkal nagyobb árbevételre tettek szert, mint előző évben, ami így meghaladta az 510 milliárd forintot, ezen belül a szállásdíjbevételek 300 milliárd forintot tettek ki.
A legnépszerűbb régiók tavaly is a Budapest–Közép-Duna-vidék és a Balaton voltak mind a külföldi, mind a belföldi turisták körében. Nőtt a magas költésű vendégek száma is, tavaly az MTÜ kétszámjegyű növekedést tapasztalt az amerikai, kanadai, kínai és spanyol turisták esetében az előző évhez képest.
Az MTÜ sajtóközleménye csak a kereskedelmi szálláshelyekre (szállodákra, panziókra, turistaházakra, kempingekre, ifjúsági szállókra) tér ki, a nem kereskedelmiekre, azaz a fizetős vendéglátásra nem. Pedig kerületi szabályozások ide vagy oda, az Airbnb előretörésével a turizmusnak ez a szelete sem elhanyagolható (2017-ben az Airbnb-n elérhető budapesti férőhelyek száma kis híján utolérte a fővárosi szállodákét), az MTÜ sajtóközleményéből viszont nem derül ki, mekkora számokról beszélhetünk a nem kereskedelmi szálláshelyek esetében.
Budapest is megállítja az Airbnb-t?
Borítókép: Fotó: Arvydas Venckus, Unsplash