A vásárlók árérzékenyek, de egyre nagyobb a nyitottság a szabadtartásból, mélyalmos és ökológiai tartásból származó tojások iránt. A Tesco fontos vállalást tett Magyarországon (is).
2018-ban közel 114 millió darab tojást értékesített a Tesco Magyarországon. A kínálatban többféle méret és típus is megtalálható, amelyek közel 90 százaléka magyar termelőtől származik. A Tesco számára nemcsak a tojás származási helye fontos, hanem az is, hogy a tojás milyen tartási körülmények közül érkezik. Az áruházlánc vállalta, hogy 2025-től közép-európai szinten, így Magyarországon is, csak szabad-, ökológiai-, mélyalmos- és egyéb alternatív tartásból származó tojást értékesít – tudatta a társaság a Forbes.hu szerkesztőségével.
Mint közleményében a cég fogalmaz, a Tesco számára fontos, hogy a jó ár-érték ajánlat mellett olyan termékeket tudjon kínálni a vásárlóknak, amelyek fenntartható és etikusan működő vállalkozásoktól származnak. Szem előtt tartva a baromfi állatjóléti szempontokat a Tesco polcain egyre nagyobb mennyiségben megtalálhatóak szabadtartásból, mélyalmos és ökológiai tartásból származó tojások.
A megfelelő választáshoz a vásárlókat segíti a tojásokon található, jogszabály által előírt 11 jegyű kód. Ebből kiderül, hogy az adott tojás milyen tartásból, melyik országból, azon belül is melyik telephelyről származik.
Tapasztalataik szerint egyre nagyobb a nyitottság a különböző alternatív tartásból származó tojások iránt (megjegyzik, a klubkártyás, vagyis törzsvásárlók még mindig a ketreces tartásból száramzó tojásokat veszik inkább). “A Tesco bízik abban, hogy vállalásával egyre több vásárlót ösztönöz majd arra, hogy olyan termékeket válasszanak, amelyek fenntarthatóbb működésből származnak” – írják.
Borítókép: Erol Ahmed // Unsplash
Megszabadulna a fóliázott zöldségektől és gyümölcsöktől a Tesco
Mi történik az el nem adott, de nem romlott élelmiszerekkel? Megnéztük!