Csendben világhírű, 200 éves és magyar. Mi az?

Talán olvastad – mert még a Washington Post és a New York Times is lehozta –, hogy januári számunkat idő előtt vissza kellett hívni az újságárusoktól. A Hell Energy tulajdonosai kértek ideiglenes intézkedést […]

Bővebben

Kép: Hans Reniers // Unsplash

13 milliárd forintot izzadtak össze a magyarok az elmúlt egy évben

Tavaly május és idén április között 20,5 millió darab izzadásgátló terméket vásároltak Magyarországon, 5 százalékkal többet, mint 2017 és 2018 azonos időszakában – tudatja a Nielsen közleménye.

A kiskereskedelmi forgalomban kapható dezodorok 62 százaléka célzottan izzadásgátló funkciót tölt be. A női és uniszex termékek viszik az értékbeli és darabszámbeli forgalom közel kétharmadát.

A kiszerelések közül leginkább a spray kelendő (közel 50 százalék), ezt követi a golyós dezodor, a stift a harmadik. Ezek hárman viszik a teljes forgalom 92 százalékát értékben, a maradék 8 százalékon gél és krém alapú izzadásgátlók osztoznak.

A magyar vásárlók a gyártói márkákat kedvelik, 98 százalékban ezek a termékek fogynak. Az eladott izzadásgátlók több mint fele drogériákban kel el, de a 2500 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű szupermarketek forgalma is jelentős az összeladott termékarány több mint 25 százalékával.

Budapesten adják el a legtöbb izzadásgátlót, a termékek egyharmada a fővárosban kerül le a polcokról. Az ország többi része kevésbé serényen küzd a verejték ellen: Északkelet- és Északnyugat- Magyarország viszi a forgalom egy-egy ötödét, míg a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják.

A vizsgált időszakban több mint 13 milliárd forintot költöttek izzadásgátlásra a magyarok.

Főoldali kép: Hans Reniers // Unsplash

 

"Minden embernek joga van életében egy nagy őrültséghez."