Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

fotó: rawpixel // Unsplash


Összeolvad a két online fenegyerek a Buzzfeed és a HuffPost

A brit Huffington Post-ot tulajdonló Verizon Media kisebbségi részvényes lesz a Buzzfeedben, erőiket egyesítve nagyobb esélyük van a hirdetői figyelem megszerzésére.

A hírről a BBC számolt be. A két cég a hirdetési felületeinek erejét és a tartalmait is egyesíti, az árat és a deal részleteit azonban nem hozták nyilvánosságra. Az egyesített vállalatot a buzzfeedes Jonah Peretti fogja vezetni, aki a HuffPost, vagy ahogy régen ismerték Huffington Post indításában is részt vett 2005-ben, majd egy évre rá elindította a Buzzfeedet. 

Advertisement

A Huffpost George W. Bush kormánya idején biztosított felületet a liberális nézeteknek,

független bloggerjei gyártották a tartalmat, akik közül sokan ingyen dolgoztak – áll a BBC hírében.

A Buzzfeed könnyed kvízekkel és listákkal, kifejezetten a fiatalok körében lett népszerű, de saját híroldalt is indított.

A koronavírus-járvány az online médiát sem kímélte, idén tavasszal mindkét cégnél leépítések és bércsökkentések voltak a brit és ausztrál irodáikban. A hirdetőket nehéz volt meggyőzni, hogy a Facebookhoz és Google-höz képest kicsinek mondható oldalakra is szánjon hirdetéseket. Pedig a hasonló híroldalak üzleti modellje épp erre épült: virális videókat és cikkeket gyártani a tartalomra éhes fiataloknak, és remélve, hogy az olvasottságot látva elég vonzó lesz a hirdetőknek is a felülete. Ez azonban nem volt ilyen egyszerű a gyakorlatban. Ez a deal is azt mutatja, hogy a hirdetések és a felhasználói figyelem legnagyobb részét felszippantó techóriások árnyékában

a kisebb médiacégek csak erőiket egyesítve tudnak pénzügyileg fenntarthatóak maradni – írja a BBC. 

A Huffpost megmarad saját márkaként a Buzzfeed márkái között, mint a Tasty gasztrooldal vagy a Buzzfeed News híroldal. 

fotó: rawpixel // Unsplash

 

Jó ízlés! Milyen szörnyűséges dolog. Az ízlés a kreativitás gyilkosa.

Pablo Picasso