Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Jól fésültség? Ugyan már: belőtt séró!

81 fő, 25 éves átlagéletkor, munkáltatói márka elismerés – mindez egy év alatt: a Roar tudja, mi kell a fiataloknak. Miközben a vállalatok a tehetségek bevonzásával küzdenek, hozzájuk már akkor sokan szerettek volna jelentkezni, amikor még csak a cégkoncepció létezett. Mégpedig arról, hogyan lehet trendi alapokra helyezni a biztosítási tanácsadói munkát. 

Ül egy poros irodában, Windows 95 fut a gépén, egy kinyomtatott A4-es lap alapján hívogat embereket, és az agyukra megy – ki az? Nos, a biztosítási ügynököt írták le a fiatalok ekképpen egy a Generali megbízásából végzett kutatásban. „Kaptunk hideget-meleget. Látnunk kellett: a valóság és az e szakmáról a fiatalok fejében élő kép nagyon távol vannak egymástól. Nyilvánvaló volt, hogy a hagyományos eszközökkel e korosztályt nem lehet elérni és e hivatást sem lehet újrapozícionálni azzal, hogy újrafésüljük az eddigi gyakorlatot. Merészen azt mondtuk: amellett, hogy fejlesztjük a saját folyamatainkat, erre egy külön szervezetet hozunk létre” – idézi fel a kezdeteket Árr Mariann, a Generali marketing és customer experience vezetője, a Roar ügyvezetője. Így született meg a Generali leányvállalataként a Roar, ami messze több, mint egy munkáltatói márka. 

Ikonok 

Persze azért annak sem rossz, különben aligha nyerték volna el a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díját. S hogy mivel érdemelték ki? Ehhez elég körülnézni az irodában: kuckós, praktikus, ötletes, ízléses. Halk zene, kedves-tegeződős fogadtatás, profi IT eszközök, semmi feszengés. Benedek Tibor, Szilágyi Áron, Kiss Virág-autogramok a konyha falán.

„Havi, Facebookon is követhető, nyílt meetupjainkra egy-egy inspiráló személyiséget hívunk: sportolókat, vállalkozókat. Ezzel igyekszünk a csapatnak motivációt adni; megtudhatják, hogy ezek az ismert vendégek mit tettek a siker érdekében. Ilyenkor jellemzően késő estig beszélgetünk még a hallottakról: minden vendégünk hozzáad valamit a gondolkozásunkhoz, valami újat csempésznek a mindennapjainkba”. 

Lehet tehát itt inspirálódni, és cél is, hogy jól érezzék magukat a vállalkozóként dolgozó fiatal kollégák, a roarerek – az ő ízlésükre szabtak itt mindent. Lázadó márka és cég a Roar, az avítt imázst másképpen aligha lehetett volna áttörni. Már az induláskor bevonták az ötletelésbe az Y és a Z generáció tagjait, velük együtt álmodták meg azt a pimasz, provokatív és harsány brandet, amelyet képtelenség elhelyezni a fix munkaidő – dress code – maratoni meetingek-tengelyen. Unalmas álláshirdetések helyett influencerekkel operálnak. „De ahelyett, hogy azt mondanánk nekik, légyszi mondjátok el a vállalat üzeneteit, egy csomó közösségi élményt generálunk számukra, ők ezt viszik tovább. Van kollégánk, aki az egyik roarerünket követte az Instagramon, és látva, milyen menő munkahelye van, ráírt, hogy érdekelné és szeretne csatlakozni.” 

Roar the World! 

Egyedi az is, hogy a jelentkezéstől számított 24 órán belül megtörténik a HR előszűrés, és azonnal visszajeleznek. Az interjúztatást aztán a vezetők végzik gyorsan, hatékonyan.

„Nem szükséges pushynak lenni. Van kolléganőnk, aki csendesebb, visszafogottabb, egyes ügyfeleink kimondottan ilyen kiszolgálást preferálnak. Nem a sales attitűd a legfontosabb, hanem az, hogy értse és vallja kultúránkat és értékeinket – ekkor lesz sikeres”

– állítja Szabolcsi Attila ügyvezető. 

Ha úgy dönt valaki, hogy vállalkozóként csatlakozik, azonnal kap egy tabletet, választhat a kétféle névjegykártya közül – a vezetőkén éppúgy roarer szerepel, mint a friss belépőkén, érzékeltetve, hogy a feljebb lépés lehetősége mindenki számára nyitott. Hosszas tréningek helyett indul a kétszer két napos on-boarding képzés. Az első két nap a személyiségfejlesztésé, a másik kettő a termékekről, szolgáltatásokról szól. E-learning anyag segíti a felkészülést a vizsgára. Ha ez megvan, akkor indulhat a Rock&Roar! A roarer máris elkezd dolgozni vezetőjével, mentorával, aki még egy darabig segíti, vele megy a tárgyalásokra, támogatja, amíg szükséges. 

„Fő- és mellékállásban is dolgozhatsz nálunk – mondja Szabolcsi Attila. – Egy év alatt top tanácsadó lehetsz, de dönthetsz úgy is, hogy vezető szeretnél lenni – mi mindkettőben segítünk.

Fél éve csatlakozott siófoki kollégánknak például ma már külön csapata van. Nálunk indíthatsz egy vállalkozást, és ha bátor vagy és lépsz, mi minden támogatást megadunk ahhoz, hogy sikeres légy!”

 

Az ember minden jel szerint arra lett teremtve, hogy gondolkodjék. Ebben rejlik minden méltósága és minden érdeme. Egyetlen kötelessége, hogy helyesen gondolkodjék.