F1! Zsír!

Ritkábban csöng a telefonom, mint azt sokan gondolják, de ha hívnak, eléggé kiszámítható, hogy ki mit akar tőlem. A legtöbben be szeretnének kerülni az újságba, néhányan kimondva-kimondatlanul rögtön fel a címlapra. Ritka, de […]

Bővebben

Fejlődnek, mert bíznak: Parkolásban utaznak

Magas színvonalú, számos helyszínen elérhető szolgáltatásaival vált az ország egyik legnagyobb parkoló- és garázsüzemeltetőjévé a 25 éves Star Park Csoport. A cégnél küldetésként tekintenek az autóhasználati szokások fejlesztésére is. Nem véletlen ez, időben és a piaci folyamatok állandó elemzésével ismerték fel,  hiszen ebben a pillanatban is a Budapest belvárosában közlekedő autók 60%-a parkolóhelyet keres.

Dubitz András szülei még egy lakókocsival és egy kockás füzettel nyitották meg első parkolójukat 1993-ban. Ami akkor még természetes volt, ma már összeegyeztethetetlen a korszerű és magas színvonalú szolgáltatással. Ő maga akár majdnem beleférhetett volna a 30 év alatti sikeres cégvezetők listájába. A Star Park Csoport vezérigazgatója tíz éve vette át születiől az akkor csődközeli helyzetben lévő szolgáltatást határozott szervezetfejlesztési célokkal, s hogy kiépítse a brandet és mára megteremtsék piacvezető pozíciójukat.

A generációváltás sikeres volt: a Star Park Csoport ma már több, mint húsz parkolóval rendelkezik és közel 125 ezer négyzetméternyi parkolófelületet kezel, amelyet havonta csaknem 100 ezer autós használ.

Az összes telephelyükön európai színvonalú sorompó- és távolról elérhető kamerarendszerrel dolgoznak, ragaszkodnak a huszonnégy órás portaszolgálathoz is, területi vezetőik tableten a legmodernebb vállalatirányítási (SAP) rendszerrel online tartják a kapcsolatot az irodával. A szűk menedzsment legtöbbször mozgásban van, – közel 80 munkatársuk többsége a parkolókban segíti az ügyfeleket.
A piacon egyedüliként képesek lefedni az összes szolgáltatásaik során felmerülő igényt, ám rendszeres résztvevői a világon az autózás és parkolás tárgyában megrendezendő konferenciáknak workshopoknak, így egy lépéssel a piaci igények előtt járnak.

A cégcsoport egyik ágát a külszíni parkolás jelenti, ahol nagyot nőttek a válság idején az ingatlanfejlesztések leállása miatt. Ekkor több ingatlantulajdonos adta bérbe parkolás céljára a később beépítendő területeket. A fejlesztés előtt álló ingatlanok tulajdonosai felismerték: ma is sokat nyerhetnek, ha bérbe adják az ideiglenesen üresen álló telkeket. Számos kötelezettségtől és kiadástól mentesülnek így – elég csak a parlagfűirtás kötelezettségére gondolni -, biztonságban tudhatják a telket s rendszeres bevételhez is juthatnak. „Egyre több foghíjtelket építenek be, ahol korábban parkoló működött. Nem mindegy azonban, hogy egy gondosan karbantartott, szemnek tetsző területre fejlesztenek több milliárdos épületeket vagy egy gazos, hulladékkal, törmelékkel illegálisan telerakott földterületre” – hangsúlyozza Dubitz András.

Amikor az ingatlanbummal a nyíltszíni lehetőségek szűkülni kezdtek, a Star Park jó érzékkel nyitott a plázagarázsok üzemeltetése felé – ez jelenti a Csoport másik ágát, de a bevásárlóközpontok mellett szállodákkal és irodaházakkal is foglalkoznak. Tapasztalataik szerint ezek üzemeltetői gyakran szükséges rosszként tekintenek a garázsra, s nem látják, hogy itt szerzik ügyfelek és vásárlók az első benyomásokat. A garázsok tervezésének, a be- és kijutás elgondolásnak, a kép- és színvilág kialakításának, megvilágításának, az egyéb, parkolókat fogadó részleteknek nagy jelentősége van, ami rendszeres visszatéréssel tudatosul.

A Star Parknál folyamatosan törekednek a szolgáltatás színvonalának emelésére, és a parkolási szokásokat elemezve a garázsok kapacitását akár 150 (!) százalékosan is ki tudják használni.

Ez pedig minden tulajdonos számára komoly eredmény. Egy spontán példa a vezérigazgatótól: minél többen dolgoznak egy irodaházban, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy valaki betegség, szabadság vagy külföldi út miatt nem megy be dolgozni, így hatékony koordinációval a szabad helyeket más veheti igénybe, vagy akár egy helyet többször is ki tudnak adni. Kulcsfigurának számít minden ember a cégnél, a folyamatban a bérlőkkel jó kapcsolatot kialakító portástól a területi vezetőkön át a kapcsolatokat gondosan ápoló menedzsmentig.

A Star Park céljai azonban túlmutatnak a magas színvonalú parkolási szolgáltatások biztosításán: úttörő szerepet vállalnak magukra a közlekedési kultúra fejlesztésében is.Még 2013-ban létrehozták a Hol parkoljak? weboldalt, amely applikációval kiegészülve segíti a parkolóhelyek megtalálásában az autósokat.

Mivel a program a fizetős és ingyenes parkolókat egyaránt tartalmazza, Magyarország legnagyobb adatbázisának számít, ráadásul mind az ügyfelek, mind a parkolók számára ingyenes.

„Kutatások szerint az autók idejük 96 százalékában parkolnak. Mi nem csak egy, vagy csak száz garázsban gondolkozunk, hanem az autóhasználati és parkolási szokások formálására is szeretnénk hatni”

– mutat rá Dubitz András. Szándékukat alátámasztja az is, hogy az autóeladások emelkedésével és az autómegosztás, valamint az elektromos autóbérlés térhódításával az autótulajdonosi kultúra átalakulását látják, ami fókuszba emeli a parkolóhelyek mennyiségével és minőségével kapcsolatos kérdéseket, továbbá megköveteli az összefogást az önkormányzatok, az ingatlanfejlesztők és a szolgáltatók között. A Star Park vezérigazgatója szerint a megoldás egyik kulcsa, hogy kényelmesebbé tegyék a parkolást elérhető árú és könnyen megközelíthető garázsok biztosításával. Ehhez megkerülhetetlen folyamatos párbeszédre van szükség az ingatlanberuházókkal, hogy bemutassák nekik a nagyobb garázsok építésének hosszútávú előnyeit és akár már az ingatlanépítés előtt tanácsokkal segítsék őket. Elképzeléseikkel igyekeznek minél több releváns szereplőt elérni, ennek jegyében tavaly a vállalat volt az Ingatlanregatta rendezvény főszponzora.

Szakértelmüket egyre gyakrabban ismerik el, a vezérigazgató épp egy külföldi fejlesztésről érkezett, kérték azonban tanácsukat több száz férőhelyes kamionparkoló és egy több ezer autó befogadására képes garázs kialakításához is. „A külföldi tapasztalatokat a helyi viszonyokra és lehetőségekre kell alkalmazni” – vallja. Egy ilyen méret már alapos hozzáértést igényel, hiszen egy irodaházat és bevásárlóközpontot is magába foglaló komplexum esetében a garázsnak több funkciót kell ellátnia olyan megoldásokkal, amelyek irányítják a heterogén, több céllal érkező látogatóközönség közlekedését. „Szeretnénk, ha minél többen megértenék, hogy a minőségi szolgáltatás az érkezéskor kezdődik. A parkolás komplex szakma, és megéri profikra bízni” – foglalja össze Dubitz András.

Ezeket láttad?
Címkefelhő