Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]


Bővebben

Egy platformon a teljes közösségi hálózat

Több millió intenzív közösségimédia- felhasználónak takarít meg időt és energiát, valamint teszi könnyebbé a kapcsolattartást a Swappie, amely egy applikációban köti össze a legfontosabb social felületeket. Induláskor a hat legnagyobb látogatószámmal rendelkező platform kerül a rendszerbe.

Veszelovszky László és Kárpáti András két 30-as éveiben járó vállalkozó, izgalmas időszak elé néznek, hiszen decembertől letölthető az AppStore-ból közösen megálmodott applikációjuk, a Swappie. Az eredeti ötlet Lászlóé, András évtizedes IT tapasztalatával, Sas Olivér pedig a névválasztással és a felhasználói felületek tervezésével vett részt a megvalósításban, amely mindenkinek egyszerűbbé teheti a közösségi oldalakon való szörfözést.

Mi az a Swappie?

Kárpáti András: A Swappie applikáció egy social media összekötő. A napjainkban aktívan működő és folyamatosan megújuló közösségi oldalakat egy használati felületre lehet tömöríteni. Használat váltáskor nem kell
 ki- és belépni, mindösszesen áthúzni/lapozni szükséges egy mozdulattal egyikből a másikba. Azok használata, információk átadása és megosztása gyorsabb és időtakarékosabb. Az információval való feltöltődési idő rövidebb. A közös fal lehetőséget ad a bekötött közösségi felületekről, a számunkra legfontosabb információk leszűrésére, azok gyors és hatékony áttekintésére.

Veszelovszky László: Résztvettem egy háromnapos személyiségfejlesztő szemináriumon és az egyik szünetben olvastam egy cikket arról, hogy az emberek számára nehezen feldolgozható az az információ mennyiség, ami a social media platformokról érkezik feléjük. Görgetik a hírfalakat, de a mennyiség a minőség rovására megy. Elkezdtem ezt a jelenséget megfigyelni és miután rájöttem, hogy ez egy valós probléma, hamarosan az ötlet is összeállt bennem. Eldöntöttem, hogy készítek egy applikációt, ami megoldást nyújthat erre. Elég hamar el is akadtam, mert nem értettem az informatikához ilyen szinten, applikációt meg soha nem fejlesztettem. Így partnereket kezdtem kereseni, de nem igazán találtam olyat, aki a maga komplexitásában megértette volna, mi is a pontos feladat. Ez nehéz időszak volt, ekkor kerültem kapcsolatba Andrással, akivel előtte nem ismertük egymást. Néhány email után találkoztunk először személyesen. Felvázoltam neki az ötletet és ő is meglátta benne a lehetőséget.

Kárpáti András: Érdekesnek találtam már elsőre az ötletet. Megvizsgáltam a lehetőségeket és kiszítettem egy megvalósíthatósági tervet. Ezt közösen jóváhagytuk, majd elkezdtük a fejlesztést.

dsc_91352

Mióta tart a fejlesztés, mik voltak a legnagyobb nehézségek?

Veszelovszky László: A kezdeti tervezési időszakkal együtt 1,5-2 éve tart a fejlesztés, amelynek ma már a végső szakaszában vagyunk. Az iOS-re készülő app 98 százalékon áll, de az Android is hamarosan készen lesz.

Kárpáti András: Előbbire egyébként mindig valamivel nehezebb fejleszteni, egy sokkal zártabb rendszer. Szóval amit iOS-en sikerül megoldani, az már szinte bizonyos, hogy Androidon sem lesz gond. Egy darabig egyébként párhuzamosan zajlott a fejlesztés a két platformra, itt a végső folyamatoknál került jobban előtérbe az iOS, és ez egyben a bevezetési stratégiai része is.

Mely felületeket képes kezelni az app?

Kárpáti András:A 6 legnagyobb látogatószámmal rendelkező, legnépszerűbb közösségi oldalakkal fog indulni: Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIN, Twitter és Tumblr fiókjainkat tudjuk egyszerűen egy helyen kezelni. S termék lényege már itt is jelentősen be fog mutatkozni: a közös falon egy helyen láthatjuk a különböző felületekről érkező posztokat. Tudunk majd véleményt nyilvánítani, lájkolni, válaszolni és megosztani. Ezen kívül megmarad a lehetőség a hagyományos felhasználásra is. Azonban a platform váltás csak egy mozdulat. Így ha például külön csak a Facebook postokra, vagy twittekre vagyunk kíváncsiak, azt is egyszerűen elérhetjük.
img_1738p

Szükség van arra, hogy a bekötött közösségimédia-applikációk fel legyenek telepítve a telefonra?

Veszelovszky László: Nem, elegendő csak a Swappie. Ezzel ráadásul rengeteg tárhelyet is spórolhatunk, hiszen a 6 különböző induló alkalmazás megközelítőleg 830 Mb helyet foglal a telefonunkon, a Swappie mindössze 30-at. További előny, hogy ebben már a kedvelt Messenger is benne van.

Milyen volt egyezteni például a Facebook- kal?

Kárpáti András: Hosszú és nehéz egyeztetési körökön vagyunk túl, de összességében pozitívan értékeljük, sokat tanultunk, és sikerült elérni, amit szerettünk volna. A cégünk egyébként az Egyesült Államokban van bejegyezve a piaci sajátosságok miatt, azonban minden fejlesztőnk magyar és a munka is Magyarországon szerveződik meg.

img_1745-p

Mikortól lesz letölthető a végleges applikáció?

Kárpáti András: Már hetek óta zajlik egy zártkörű tesztelés, ahol az utolsó simításokat végezzük és az esetlegesen felmerülő hibákat javítjuk ki. Az első publikus verzió decembertől lesz elérhető, az igazán izgalmas rész ekkor következik: nem dőlünk hátra, hanem a felhasználóktól érkező visszajelzések alapján fogjuk továbbfejleszteni, formálni az appot. Egyébként is egy olyan piacon vagyunk, amely folyamatosan és gyorsan változik, nekünk is mindig készenlétben kell lennünk.

kiemelt2

Az üzleti modellről szeretnétek mondani néhány szót?

Veszelovszky László: Célunk, hogy minél többen ismerjék meg és használják a termékünket. Ingyenes, csak le kell tölteni és elkezdeni használni. Továbbá a ma már globálisan 2 milliárd feletti felhasználó számnál járó közösségimédia-piacnak az első időszakban a 2-3 százalékán, azt követően pár év alatt a 7 százalékán jelen lenni. Bízunk benne, hogy sikerül egy olyan applikációt létrehozni, amely a minden- napi életben hasznos, és örömmel használják az emberek.

Hogy látjátok az alkalmazás jövőjét, milyen tervek vannak még a tarsolyban?

Veszelovszky László: Ez nagyban függ a felhasználók számától. Természetesen meg- vannak a terveink a következő időszakra, hogy milyen új platformokkal tudnánk bővíteni az appot, és rengeteg olyan extra szolgáltatás is a fejünkben van, amelyeket az igények alapján le tudunk majd fejleszteni és aktiválni. Egyelőre azonban az indulásra koncentrálunk, minden további döntést és azt követő lépést a felhasználók visszajelzése és azok elemzése alapján fogunk meghatározni.


 

"Az üzlet üzleti része sosem érdekelt igazán"

Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója