A magyar sztárgyár a Forbesban

Kende-Hofherr Krisztina, az április Forbes címlapembere igazi profi. Ezt nem csak az bizonyítja, hogy ő kezeli Liptai Claudia, Hajós András vagy Gianni ügyeit.  Onnan is tudom, hogy már volt konfliktusom […]

Bővebben

Egy parkolóhely mindig van!

Laptop, fakanál, tűsarok – képtelenség egy időpontban minden szerepben helyt állni. A nők tudatos karriermenedzsmentje révén azonban sikerülhet külső-belső harmóniát teremteni. Tippek maximalistáknak.

„Gimis koromban nyaranta fagyit árultam. Amíg csak háromféléből lehetett választani, pörgés volt, amint harmincféle lett, kígyózni kezdtek a sorok: az emberek alig tudtak választani. Ilyesmit tapasztalhatunk a nők karriermenedzsmentje terén is”

– kezdi Kristóf Györgyi, a Hammel & Hochreiter üzleti és vezetői tanácsadó cég ügyvezetője. Alkalmazott, felsővezető, vállalkozó, külső szakértő, családi cégben dolgozó – ma már számtalan életforma közül választhatnak a nők is. Éppen ez a nehéz.

Lekvárt főz, súlyt emel

A szakmai út tervezését a nőknek már a huszas éveikben el kell kezdeni, mert a harmincas években már azt esszük, amit főztünk. Persze változtatni, váltani sosem késő, a lényeg, hogy tudatosan tegyük azt! Akinek családja van a legnagyobb buktatót az jelenti számára, hogy összes szerepükben azonos hatékonysággal egy időpillanatban akarnak helyt állni. „Tanácsom: make or buy, azaz döntsd el, mi az, amit Te csinálsz és mi amit „delegálsz” vagy „kiszervezel”. Ehhez persze szükséges egy támogató, de legalább egy együttműködő partner. Ugyanis nem lehet egy időpontban lekvárt főzni, edzeni, gyereket nevelni, karriert építeni, házasságot megtartani.” A női vezetőknek általában kevesebb beosztottja van, kevesebb kapcsolatépítő programra járnak. Sokat dolgoznak, ahelyett, hogy dolgoztatnának vagy koordinálnának.

Érdemes a karriertervezésnél figyelembe venni, hogy a gyerekek óvodás évei alatt lehet a legtöbbet egy napon belül tömbösítve dolgozni, amikor még nincs különóra, logisztika. A suli alatt minden páratlan év nehéz, a férjeket pedig úgy 39 éves kor körül éri el az életközepi válság, ezekre az életszakaszokra is készülni kell.

„A nőknek mindig párhuzamosan kell tervezniük aszerint, hogy mit csinál éppen a férjük, partnerük és mekkorák a gyerekek. Hiszen ha ők nem tartják meg a családot, akkor senki! A külsős vagy belsős legyek? – kérdéshez mindezt át kell gondolni. A sorsunk a személyiségünk és az önismeretünk következménye, a jó hír: mindkettő fejleszthető.”

Lángos sütés helyett

Minden élethelyzethez meg kell választani a munkatempót, munkahelyet.

Amikor kicsi a gyerek, akkor lehet a szakmában maradva otthonról dolgozni. Vezetőként szóba jöhet az interim menedzsment szolgáltatás igénybevétele, de interim menedzseri feladatok ellátására is adódhat lehetőség egy másik élethelyzetben, a külsős életformához illeszkedő profil esetén. A lényeg, hogy ismerjük meg a lehetőségeket!

Ebben is segít a Hammel & Hochreiter által kidolgozott Compass program, melynek célja, hogy a nők számára is lerövidítse az útkeresés időszakát.

„Noha azt megúszni nem lehet, azonban fontos segítség a személyes konzultációkból és online tesztekből álló program. A folyamat során fény derül a részt vevő szakmai és személyes profiljára, kompetenciáira, de arra is, hogy a meglévő adottságokból a piac mit értékel, azaz mire mutatkozik kereslet”

– hangsúlyozza a szakember. Utóbbi nagyon fontos: gyakori hiba ugyanis, hogy kitalálja magát valaki, ám arra a szolgáltatásra vagy termékre egyszerűen akkor éppen nincs igény vagy fizetőképes kereslet a piacon. Az önmegvalósítás sokaknak olyan mint a levegő, nagyon fontos valóban, de a napvégén az árbevétel és a profit is számít. Átlagosan, segítség nélkül másfél évig is tarthat, amíg valaki megtalálja a kvalitásainak és elvárásainak megfelelő cégkultúrát, iparágat, pozíciót, és – ami elsősorban a nők, családanyák számára lényeges – a megfelelő lokációjú munkahelyet.

A Hammel & Hochreiter testre szabott programja nyomán viszonylag rövid idő alatt kikristályosodik, hogy külsős vagy belsős pozíció felelhet meg inkább az adott élethelyzetnek. „Lerövidítjük az elemzési fázist, majd „becsomagoljuk”, azaz újramárkázzuk Ügyfelünket”.

A Compass, iránytű, de ne feledjük, hogy nem mindig a váltás, a változtatás a megoldás!

„Amikor azt mondja nekem a jelölt, hogy el akar jönni a munkahelyéről, miközben remek állása van, akkor felvetem: miért nem megy szabadságra vagy tart szünetet? Rendszerint azonnal akarjuk a sikert, nem tervezünk hosszú távra, esetleg nem tervezünk elég szofisztikáltan. Mint a balatoni lángossütő, aki egy nyár alatt akar nagyot szakítani. Pedig egy parkolóhely, egy megoldás mindig van! Ehhez pedig nem ritkán egy egészen apró, pici segítség is elegendő. Persze mi ennél sokkal többet adunk”.

Kristóf Györgyi

Interim szakértő és vezetői stratégiai tanácsadó. Saját útkeresése során ráébredt: önmagának kell megfogalmaznia, mit szeretne csinálni. Keresve a magához leginkább illő iparágat és cégkultúrát. Ekkoriban fedezte fel kiemelkedő értékesítési affinitását, képességeit, ám a konfliktussal is szembesült: ha feleség és anya, sőt még vezető is szeretne lenni egyszerre, célszerű váltania. A legnagyobb kihívás az volt, hogy megtalálja a szolgáltatást, amit értékesít: mert abban már biztos volt, hogy szolgáltatás-értékesítés lesz az irány. Tudatos útkereső lett: elismert megoldásszállítóvá akart válni. Több projekt után világossá vált, hogy sem a tanácsadó, sem a tréner, sem a coach szerepet nem kívánja betölteni. Mérföldkő volt ez a karrierútján: ekkor lett biztos abban, hogy az ügyfél igényeinek pontos megértésére kell specializálódnia, majd a legmegfelelőbb szakembert leszállítania. Magyarországon is meghonosította az interim menedzsment európai úttörőiként számon tartott hollandok által kidolgozott megoldásokat. A Hammel & Hochreiter, Magyarország legaktívabb interim menedzsment szolgáltató cégének arcaként egyszerre kamatoztatja karrierje során megszerzett és felfedezett szakmai kompetenciáit, valamint koordinációs, cégvezetési  képességeit.

Miben tud segíteni a Hammel & Hochreiter Akadémia?

A Hammel & Hochreiter Akadémia, COMPASS: menedzser orientációs és akkreditációs programja, kifejezetten a tapasztalt vezetők karrier- és életúttervezésének segítése céljából jött létre.

A program egyediségét az adja, hogy modul rendszerű tanácsadásunk a fejlesztendő gyengeségek helyett az erősségekre és azok megfelelő kiaknázására épít, hiszen a sikerhez elsődlegesen ezeken keresztül vezet az út. Az útkeresési folyamat során arról is érdemes gondolkodni, hogy egy adott vállalati struktúrán belül képzeljük-e el a jövőnket, vagy külső szakértőként érezzük-e jobban magunkat.

A COMPASS program mindezek mellett lehetőséget nyújt a vállalatok vezetői részére, hogy munkatársaiknak tudatos, tervezett, szakértői segítséget nyújthassanak karrierjük továbbfejlesztésében vagy akár egy új szakaszba való lépéséhez is. Sőt, bizonyos pozíciók, feladatok megszűnésekor eszközül szolgálhat HR menedzserek, vállalatvezetők, cégtulajdonosok számára a gondoskodó egyéni támogatáshoz, mind tervezett, mind rendkívüli leépítés esetén.

Ezeket láttad?
Címkefelhő