Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Az Influencer iparág legnagyobbjai között a magyar startup

Magyar cég a Forrester’s New Tech tanulmányában

Az alig néhány éve alapított Post For Rent következetes munkával jutott el odáig, hogy az influencer-marketing piac globálisan is jól látható szereplőjévé váljon. A Forrester legújabb, most megjelent riportja visszaigazolta az eddigi eredményeket, és persze új lehetőségeket is megnyit a cég számára. A Post For Rent rendszerében jelenleg világszerte közel 130 ezer influencer érhető el, az ő különféle közösségi média csatornáiknak összesen 18,3 milliárd követője van, de az egyedi eléréseket számolva is 500 millió és 1 milliárd közötti emberhez képesek eljutni.

Még a sikeres magyar startupok is meg szoktak küzdeni a nemzetközi piacra való kilépéssel, az adott iparág globális térképére való felkerüléssel. A 2015-ben alapított, az influencereket a brandekkel, esetleg civil szervezetekkel egy innovatív, automatizált platformmal összekötő Post For Rent ezeket az akadályokat már az elmúlt években sikerrel vette, de a cég most egy újabb nagy lökést kapott további terveinek megvalósításához.

A Post For Rent ugyanis első magyar marketingcégként került be a világ egyik legbefolyásosabb elemző és tanácsadó cégének, a Forresternek egy jelentésébe. A május 11-én megjelent, Forrester’s New Tech: Influencer Marketing Solutions, Q2 2020 című összefoglalóban összesen az egész világról 47 olyan vállalat szerepel, amelyeket a Forresternél figyelemre méltónak ítéltek az influencer marketing iparágban. A Post For Rent a legnagyobb növekedést mutató, illetve a jó további növekedési kilátásokkal bíró cégeket összegyűjtő Growth Stage kategóriába került, szinte kizárólag amerikai, brit és ausztrál cégek társaságában.

Érdemeik elismeréseképpen

„Ez azért is nagy szó, mert a Forrester keresi meg az általuk érdekesnek tartott cégeket a kutatás tárgyát képző iparágon belül, és egy hosszú, többkörös interjúfolyamat végén lehet bekerülni a riportba, pénzzel például nem lehet ezt megvásárolni – mondja az érthetően büszke cégalapító, Csiszár Gergő. – Amikor 2016-ban a néhány ezer követővel rendelkező magyar influencereket győzködtem, hogy regisztráljanak hozzánk, nem gondoltam volna, hogy 2020-ban ilyen pozitív megítélése lesz a Post For Rent brandnek Amerikából nézve.” Büszkeségre éppenséggel eddig is volt oka, a Post For Rent tavaly már az iparág vezető szereplőivel együtt jelent meg a legnagyobb, influencereknek és közönségüknek szóló VidCon konferenciákon Londonban, Los Angelesben ahol megkezdték együttműködésüket a világ legnagyobb MCN cégével, a BroadBand TV-vel. Az iparág aktualitását jól mutatja, hogy partnerük, a BroadBandTV alapítója, Shahrzad Rafati lett a Business Woman of the Year Kanadában.

A londoni Influencer Marketing Show-n, Európa legnagyobb iparági rendezvényén szintén részt vettek kiállítóként és nagy érdeklődést vonzó panelbeszélgetések meghívottjaiként is. A cég ezzel párhuzamosan sikerrel lépett ki a nemzetközi piacra is, idén pedig további terjeszkedést terveznek.

Több éves kemény munka, illetve gondos stratégiai tervezés van ezek mögött az eredmények mögött, a Forrester-jelentésbe történő bekerülés pedig a lehető legjobb visszajelzés arra, hogy jó úton haladnak. Egyben remek lehetőség a jövőre nézve is. „Ha szerepelsz a Forrester riportjában, az egy tökéletes validáció. A jelentés megvásárlói között rengeteg Fortune 500-ba tartozó cég is van, innentől nekik sem kell magyarázgatni, hogy kivel és hogyan dolgoztál eddig együtt” – mondja Csiszár Gergő. Szerinte az iparág legjobbjainak számító új munkatársak céghez csábításához is kiváló eszközt kaptak a kezükbe, és azt is elárulja, hogy egy újabb, nagyjából 5millió euró értékű befektetési kört terveznek – a Forrestertől kapott „ajánlólevél” ebben is sokat segíthet. „A rövid-, illetve középtávú terv az, hogy Európában a top 5 szereplő közé tartozzunk; az újabb befektetőkkel elérhetjük ezt a célt.”

Ez már csak azért is nagyon ambiciózus elképzelés, mert a Post For Rent már rég nem egyszerű platform, hanem úgynevezett full service szolgáltatást nyújt, saját kreatív ügynöksége is van, szakembergárdája folyamatosan elemzi a piacot, így a cég arra is képes, hogy egy kampányt a kreatív koncepció kitalálásától a leghatékonyabban végigvigyen.

Globális elérés

A Post For Rent rendszerében jelenleg világszerte közel 130 ezer influencer érhető el, az ő különféle közösségi média csatornáiknak összesen 18,3 milliárd követője van, de az egyedi eléréseket számolva is nagyjából 500 millió és 1 milliárd közötti emberhez képesek eljuttatni az üzeneteiket. Ám egy ilyen méretű kampány természetesen életszerűtlen lenne. „Magyarországon? Itthon nagyjából az összes véleményvezér szerepel a rendszerben, ez gyakorlatilag a teljes magyar internetlakosságot lefedi elérésben” – mondja a cégalapító.

Nem véletlen, hogy egyre több világmárka választja a Post For Rent szolgáltatásait, a nemzetközi terjeszkedéssel többek közt a Delivery Hero, az Uber, az HBO, a H&M, a Sony, a Costa Coffee és a Mahabis is megjelent az ügyfelek között. A kreatív ügynökség is jól szerepel, ezt mutatja, hogy például a Huawei, a Lipton, a Burn Energy, a Sziget Fesztivál, a Jameson, a Pizza Forte, a Magyar Turisztikai Ügynökség vagy a Braun is a cég szakembereire bízta teljes kampányainak kidolgozását és menedzselését.

A cégnél azonban mindig gondolnak a jövőre is. Az újabb tehetségek felkutatására és felkarolására létrehozták Talent ügynökségüket, az ebbe a programba bekerülő influencerek exkluzív szerződést kötnek a céggel a közösségi médiás megjelenéseik szponzorálására. Várható tehát, hogy a Post For Rent egyre nagyobb szeletet fog magának kihasítani az iparágból – márpedig ennek összértékét 2022-re 15 milliárd dollárra becsülte a Business Insider.

A koronavírus okozta válsághelyzet persze átírhatja ezeket a számokat, de Csiszár Gergő egyáltalán nem aggódik. „Most látják csak meg sokan, hogy milyen ereje van az influencereknek, és ez nem csak valami rövid, majd csak eltűnik dolog. Ha valaki, aki hatmillió követővel rendelkezik, azt írja, hogy nincs vírus, akkor a követőinek egy jelentős része ezt elhiszi. Megrettentek ennek az erejétől. Ma már a közösségi média a világ legnagyobb médiafelülete. Ebben nem lehet nem hinni, ez tény. A szüleim eddig nem igazán értették, mit csinálok én, illetve a cégem, most már ők is látják, hogy ez bizony működik. Rövid távon persze lesz visszaesés a bevételekben, de ha ennek az egésznek vége, akkor még több pénz fog más területek rovására is ideáramolni. Ez nem fog véget érni, sőt még évekre vagyunk az iparág csúcsától.”

 

"Nem a more, hanem a better visz előre. És ha van better, akkor előbb-utóbb more is lesz."